Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sue Bredekamp. (2015). Erken Çocukluk Eğitiminde Etkili Uygulamalar (Ed. Hatice Zeynep İnan, Taşkın İnan), Ankara: Nobel Yayınları.
K2. Harms, T, Clifford,R.M., Cryer, D. (1998). Early childhood environment rating scale New York: Teachers College Press.
K3. Link : http://tegm.meb.gov.tr/www/8220okul-oncesi-egitim-ve-ilkogretim-kurumlari-standartlari-kilavuz-kitabi8221-ve-8220okul-oncesi-egitim-ve-ilkogretim-kurumlari-standartlari-veri-girisi-rehber-kitabi8221-yayimlanmistir/icerik/263
K4. Link : CLASS sınıf kalite ölçüm aracı https://eclkc.ohs.acf.hhs.gov/designation-renewal-system/article/use-classroom-assessment-scoring-system-class-head-start#:~:text=The%20Classroom%20Assessment%20Scoring%20System,in%20center%2Dbased%20preschool%20classrooms.
K5. Link OECD Raporu: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/eba0711e-en.pdf?expires=1641042702&id=id&accname=guest&checksum=1260DF0BD24AFD8B9A7722DBC9ECC187
K6. Öğretim Üyesinin Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında erken çocukluk eğitiminde kalite kavramı, kalitenin yapısal ve işlevsel boyutları, kurumsal kalite standartları, Türkiye`den ve dünyadan örneklerle erken çocukluk eğitiminde kalite ile ilgili bilgi vermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çocuk odağında erken çocukluk eğitimi, Eğitimde kalite kavramı ve kalitenin boyutları, Erken çocukluk eğitim kurumlarına yönelik kalite perspektifleri, Kültür ve kalite ilişkisi, Program, Gelişimsel olarak uygunluk yaklaşımı, Aile ve kalite süreçleri, Kalitenin değerlendirilmesi, Öğretmen yeterlikleri, MEB Kurum Standartları Modülü, Kalite ölçme araçlarından örnekler, Kalite araştırmalarının incelenmesi ve Uluslararası kuruluşların erken çocukluk eğitiminde kalite raporlarının incelenmesinden oluşmaktadır.
|