ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Erken Okuryazarlık ÇG521 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Erken okuryazarlıkla ilgili temel kavramları ve teorileri tanımlar.
    2-Erken okuryazarlık becerilerinin gelişim sürecini açıklar.
    3-Sınıfta ve evde etkili erken okuryazarlık çevresi yaratır.
    4-Erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesi sürecinde ailelere ve öğretmenlere rehberlik eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Erken okuryazarlığa ilişkin temel kavramlar ve teoriler K1, Bölüm 2, Sayfa 25-46
    2 Gelişen okuryazarlık yaklaşımı K1, Bölüm 2, Sayfa 28
    3 Sözel dil ve okuma deneyimleri K1, Bölüm 3, Sayfa 51-63; Bölüm 4, Sayfa 67-87
    4 Yazı farkındalığı ve yazma deneyimleri K1, Bölüm 5, Sayfa 91-108
    5 Sınıfta erken okuryazarlık çevresi K1, Bölüm 8, Sayfa 155-166
    6 Kitap türleri K1, Bölüm 6, Sayfa 113-133
    7 Erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi K2, Bölüm 15, Sayfa 337-360 K3, Bölüm 10, Sayfa 198-208
    8 Erken Okuryazarlık becerilerinin desteklenmesi K2, Bölüm 16, Sayfa 361- 383
    9 Erken Okuryazarlık Müdahale Programları K2, Bölüm 17, Sayfa 383-405
    10 Erken okuryazarlık araştırmaları K1, Bölüm 13, Sayfa 273-285 K2, Bölüm 18, Sayfa 409--431
    11 Erken okuryazarlık becerilerinin oyunla desteklenmesi K2, Bölüm 11, Sayfa 233-251
    12 Teknoloji ve Erken Okuryazarlık K1, Bölüm 7, Sayfa 139-152 K2, Bölüm 12, Sayfa 257-287
    13 Erken Okuryazarlık Etkinlikleri K2, Bölüm 19, Sayfa 439-461
    14 Erken Okuryazarlık Stratejileri K4, Sayfa 3-219
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gonca Uludağ & Tuğba Durmuş, (Ed). Erken Okuryazarlık Eğitimi, (2020). Ankara: Nobel Yayınları. K2. Ed. Filiz Erbay (2021). Erken Okuryazarlık Becerileri ve Desteklenmesi, Eğiten Kitap. K3. Ed. O.S. Kesicioğlu & Binnur Yıldırım Hacıibrahimoğlu (2018). Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Eğiten Kitap. K4. Janice J. Beaty (2018). Erken Çocuklukta 50 Okuryazarlık Stratejisi, Pegem Akademi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı erken okuryazarlık kavramı tanıtılarak evde ve okulda erken okuryazarlığın desteklenmesi ve değerlendirilmesi konusunda anlayış geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Erken okuryazarlıkla ilgili temel kavramlar ve teoriler, gelişen okuryazarlık y kavramı, sözel dil ve okuma deneyimi, yazı farkındalığı ve yazma deneyimi, sınıfta erken okuryazarlık çevresi, kitap türleri, erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi, erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesi, erken okuryazarlık müdahale programları, erken okuryazarlık araştırmaları, erken okuryazarlık becerilerinin oyunla desteklenmesi, teknoloji ve erken okuryazarlık, erken okuryazarlık etkinlikleri ve erken okuryazarlık stratejileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. -
    2 Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur. 3
    3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder. 3
    4 Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar. 3
    5 Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir. 3
    6 Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular. 5
    7 Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular. 4
    8 Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    9 Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular. 4
    10 Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir. -
    11 Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. 5
    12 Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir. -
    13 Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir. 3
    14 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur. 3
    15 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster