ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Erken Okuryazarlık ÇG521 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Erken okuryazarlıkla ilgili temel kavramları ve teorileri tanımlar.
    2-Erken okuryazarlık becerilerinin gelişim sürecini açıklar.
    3-Sınıfta ve evde etkili erken okuryazarlık çevresi yaratır.
    4-Erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesi sürecinde ailelere ve öğretmenlere rehberlik eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Nihan Feyman Gök
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gonca Uludağ & Tuğba Durmuş, (Ed). Erken Okuryazarlık Eğitimi, (2020). Ankara: Nobel Yayınları. K2. Ed. Filiz Erbay (2021). Erken Okuryazarlık Becerileri ve Desteklenmesi, Eğiten Kitap. K3. Ed. O.S. Kesicioğlu & Binnur Yıldırım Hacıibrahimoğlu (2018). Erken Çocuklukta Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Eğiten Kitap. K4. Janice J. Beaty (2018). Erken Çocuklukta 50 Okuryazarlık Stratejisi, Pegem Akademi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı erken okuryazarlık kavramı tanıtılarak evde ve okulda erken okuryazarlığın desteklenmesi ve değerlendirilmesi konusunda anlayış geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Erken okuryazarlıkla ilgili temel kavramlar ve teoriler, gelişen okuryazarlık y kavramı, sözel dil ve okuma deneyimi, yazı farkındalığı ve yazma deneyimi, sınıfta erken okuryazarlık çevresi, kitap türleri, erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi, erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesi, erken okuryazarlık müdahale programları, erken okuryazarlık araştırmaları, erken okuryazarlık becerilerinin oyunla desteklenmesi, teknoloji ve erken okuryazarlık, erken okuryazarlık etkinlikleri ve erken okuryazarlık stratejileri
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster