Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, dersin amacının açıklanması.
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 1
|
2
|
Toplumsal cinsiyet ile ilgili kavramlar
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 2
|
3
|
Toplumsal cinsiyet kuramları
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 3
|
4
|
Çocuklarda cinsiyet rolü gelişimi
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 4
|
5
|
Toplumsal Cinsiyet Rollerini Etkileyen Faktörler
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 5
|
6
|
Çocuk ve aile, cinsiyet eşitsizliği
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 6
|
7
|
Akranlar
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 7
|
8
|
Kitle iletişim araçları
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 8
|
9
|
Oyun ve oyuncaklar
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 9
|
10
|
Çocuk kitaplarında toplumsal cinsiyet
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 10
|
11
|
Toplumsal cinsiyet ve çocuk eğitimi
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 11
|
12
|
Cinsiyetçilik yönüyle çocuğa yönelik ihmal ve istismar
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 12
|
13
|
Okul öncesi dönemde toplumsal cinsiyet ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi 1
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 13
|
14
|
Okul öncesi dönemde toplumsal cinsiyet ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi 2
|
K1, Bölüm 1
K2, Bölüm 1
YK1, Bölüm 14, Bölüm 15
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ahmed, Sara (2010) The Promise of Happiness. Duke University Press.
K2. Berlant, Lauren (2008) The Female Complaint. Duke University Press
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları- Feryal Saygılıgil
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, çok kültürlülük ve toplumsal cinsiyet konularındaki farkındalığı teşvik eden eğitim programı geliştirmenin, eğitimciler ve sosyal bilimciler için önemini fark etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Toplumsal cinsiyet ile ilgili kavramlar, toplumsal cinsiyet kuramları, çocuklarda cinsiyet rolü gelişimi, toplumsal cinsiyet rollerini etkileyen faktörler, çocuk ve aile, cinsiyet eşitsizliği, akranlar, kitle iletişim araçları, oyun ve oyuncaklar, çocuk kitaplarında toplumsal cinsiyet, toplumsal cinsiyet ve çocuk eğitimi, cinsiyetçilik yönüyle çocuğa yönelik ihmal ve istismar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
-
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
-
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
-
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
-
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
4
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
2
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
4
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
4
|