Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramlar
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Erken çocukluk döneminde kapsayıcılığın içeriği, özel eğitimle benzer ve farklı yanları
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitimin tarihi, psikolojik, toplumsal ve felsefi temelleri
|
K1, Bölüm 1
|
4
|
Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitimle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat
|
K1, Bölüm 1
|
5
|
Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitimin, eğitim programı tasarımlarına ve uygulamalarına yansımaları
|
K1, Bölüm 1
|
6
|
Erken çocukluk döneminde kapsayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
|
K1, Bölüm 1
|
7
|
Erken çocukluk döneminde çeşitlilik ve farklılaştırılmış öğretim, kapsayıcı eğitim ve mülteci çocukların eğitimi
|
YK1, Bölüm 1
|
8
|
Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitim yaklaşımları
|
YK1, Bölüm 1
|
9
|
Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar
|
YK1, Bölüm 1
|
10
|
Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitim eylem planı hazırlama
|
YK1, Bölüm 1
|
11
|
Dünya`da ve Türkiye`de erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitim uygulamaları: iyi örnekler
|
YK1, Bölüm 1
|
12
|
Öğretmen eğitimi için erken çocukluk dönemi kapsayıcı eğitimin temel bileşenleri
|
YK1, Bölüm 1
|
13
|
Sunumlar
|
YK1, Bölüm 1
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
YK1, Bölüm 1
|
Ön Koşul
|
Ön koşul dersi yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nazan Kaytez
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Müge Ayan Ceyhan, Kapsayıcı Eğitim: Okul pratikleri, öğretmen ihtiyaçları, 2016, ERG.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kapsayıcı Eğitim için Öğretmen Kılavuzu. Herkes için Eğitim projesi.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencilere çeşitlilikleri keşfetmek, kabul etmek, benimsemek ve yönetmek için somut yöntemler sunmayı amaçlamaktadır. Bu derste ayrıca, eğitime erişim, eğitim kalitesi (insan hakları değerleri ve ilkelerine dayalı) ve eğitimin verildiği ortamı kapsayan bütünsel bir yaklaşım ortaya çıkarmak ve uygulamak için bir çerçeve sunmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste, kapsayıcı eğitim ile ilgili yasal düzenlemeler ve uygulamalar, kapsayıcı eğitim ile ilgili nitelikli eğitim programları, uygulama stratejileri ve kaynakları, dünya`da ve Türkiye`de kapsayıcı eğitim uygulamaları, kapsayıcı eğitimde dezavantajlı gruplar, kapsayıcı eğitim eylem planı hazırlama ve öğretmen eğitimi için kapsayıcı eğitimin temel bileşenleri konusunda bilgi verilecektir
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
-
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
-
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
5
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
-
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
-
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
4
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
-
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
4
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
4
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
-
|