Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 1
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 1
|
2
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 2
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 2
|
3
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 3
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 3
|
4
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 4
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 4
|
5
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 5
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 5
|
6
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 6
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 6
|
7
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 7
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 7
|
8
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 8
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 8
|
9
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 9
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 9
|
10
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 10
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 10
|
11
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 11
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 11
|
12
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 12
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 13
|
13
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 13
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 13
|
14
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar 14
|
Tez konusuna ilişkin kaynaklar 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Her öğrencinin sorumlu olduğu öğretim üyesi
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Güzin Yasemin Tunçay 2-)Doçent Dr. Nazan Kaytez 3-)Doçent Dr. Gül Kadan 4-)Doçent Dr. Nihan Feyman Gök
|
Ders Yardımcıları
|
Her öğrencinin sorumlu olduğu öğretim üyesi
|
Kaynaklar
|
Tez konusu ile ilişkili kitaplar
|
Yardımcı Kitap
|
Tez konusu ile ilişkili makaleler
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularını ikna edici bir biçimde sunmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Literatür taraması, tez konusunun belirlenmesi ve tezin tamamlanmasına yönelik çalışmalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
5
|
2
|
Çocukların gelişim özelliklerini değerlendirme ve gelişimsel bozuklukları açısından gerekli yönlendirmeleri yapabilecek bilgi düzeyine sahip olur.
|
4
|
3
|
Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip çocukların gelişimsel özellik ve ihtiyaçlarını bilir ve bu çocuklara yönelik eğitimsel yaklaşımları açıklar.
|
4
|
5
|
Türkiye`de ve dünyada erken çocukluk döneminde farklı eğitim programlarının felsefesini, öğelerini ve örneklerini bilir.
|
-
|
6
|
Çocukların gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar ve uygular.
|
4
|
7
|
Ailelere yönelik eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
4
|
8
|
Çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4
|
9
|
Çocukların gelişimlerini değerlendirmek için farklı ölçme araçları geliştirir ve uygular.
|
5
|
10
|
Alana ilişkin bilimsel bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
5
|
11
|
Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
5
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|
13
|
Alanda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
5
|
14
|
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir, değişime, yeniliğe ve girişimciliğe açık olur.
|
5
|
15
|
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır.
|
4
|