ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    RUH SAĞLIĞI VE PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ-I UYGULAMASI HPH503 GÜZ-BAHAR 0+8 S 9
    Öğrenme Çıktıları
    1-Birey aile ve toplumu bütüncül olarak değerlendirebilir, bakım gereksinimlerini belirler, teorik bilgisini psikiyatri kliniklerinde bakımın sağlanmasında kullanır.
    2-Eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanarak etik ilkeler doğrultusunda kaliteli ve güvenli psikiyatrik bakım verir.
    3-Ruh sağlığını tehdit eden risk faktörlerini değerlendirir.
    4-Uygulama alanlarını terapötik ortam ilkelerine göre organize eder.
    5-Birey, ailesi ve çevresiyle kurduğu terapotik ilişkiyi sürdürür.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler6024590
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   262
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,73 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   9
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Uygulama Alanlarının Tanıtımı
    2 Klinik Psikiyatri Hemşireliği Uygulama Süreci
    3 Klinik Psikiyatri Hemşireliği Uygulama Süreci
    4 Klinik Psikiyatri Hemşireliği Uygulama Süreci
    5 Klinik Uygulamada Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Süreci
    6 Klinik Uygulamada Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Süreci
    7 Klinik Uygulamada Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Süreci
    8 Klinik Uygulama Uygulamada KLP Hemşireliği Süreci
    9 Klinik Uygulama Uygulamada KLP Hemşireliği Süreci
    10 Klinik Uygulama Uygulamada KLP Hemşireliği Süreci
    11 Klinik Uygulamada Yaşlı Ruh Sağlığı Süreci
    12 Klinik Uygulamada Yaşlı Ruh Sağlığı Süreci
    13 Uygulama alanlarında Yasal-Etik Yaklaşımlar üzerine vaka analizleri
    14 Süreç Raporlarının sunumları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA. 2. Öztürk, O., Uluşahin A. (2008). Hasta Hekim İlişkisinin İlkeleri ve Psikiyatri Görüşme. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Ankara, Nobel Tıp Kitabevleri, yenilenmiş on birinci baskı 3. Güleç, C. (2007) Psikiyatrik görüşme ve hasta hekim ilişkileri. Psikiyatri Temel Kitabı I. Ankara, Hekimler Yayın Birliği. 4. Carpenito L.(2004) Çeviren: Erdemir F. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara: 2005 Nobel Tıp Kitabevleri 5. Kayaalp, O. (Ed.), BNF/TİK-4 Türkiye İlaç Kılavuzu-2007 Formülleri, Turgut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul
    Yardımcı Kitap Psikiyatri Hemşireliği Dergisi www.guideline.gov www.psikiyatridizini.org www.phdernegi.org http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr Atatürk Üniversitesi Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD İstanbul Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/floren/yayinlar.htm
    Dersin Amacı Bu derste öğrencinin ruhsal bozukluğu olan bireyler ve ailelerinin bakım sorumluluğunu alması ve hemşirelik süreci ve vaka analizlerini yapması, etik ilkelere duyarlı, sorumluluklarının bilincinde, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerisi gelişmiş psikiyatri hemşiresi olması ve psikiyatri hemşireliğinin uygulama boyutunda bilgi ve beceri kazanması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Ders, Psikiyatri klinikleri ve saha alanlarında yapılan uygulama ve vaka tartışmalarını içerir
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder 5
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir 4
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir 5
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır 5
    5 Psikososyal uygulama becerilerini ve psikiyatri hemşireliği alanında eğitim ve araştırma becerilerini geliştirir. 5
    6 Yürütülen bilimsel araştırmalarda alanındaki istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. 5
    8 Ruh sağlığının daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster