ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM HPH505 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirir ve derinleştirir.
    2-İnsan ilişkileri ve iletişim sürecini, sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramları doğrultusunda değerlendirir.
    3-Sağlıklı ya da hasta bireylerle olan iletişim ve etkileşimlerinde terapötik olan ve olmayan teknikleri kullanır.
    4-Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin( fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel, v.b) bilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
    5-Etkili iletişim beceri ve tekniklerini kullanarak güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını literatüre aktarır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma, dersin amaç, hedef ve beklentilerin paylaşılması
    2 İletişim kavramı ve süreci, iletişim sürecini biçimlendiren temel kavramlar (empati, girişkenlik, güven, farkındalık, yansıtma vb)
    3 Sağlık, hastalık ve hemşirelik kavramları doğrultusunda iletişim süreci
    4 İletişim kuramları ve hasta hemşire iletişimi
    5 Hemşirelik ve Ekip içi iletişim Hemşirelik ve Diğer disiplinler arası iletişim
    6 İetişim teknikleri
    7 Terapötik iletişim teknikleri
    8 terapötik olmayan iletişim teknikleri
    9 Kendini Tanıma, Benlik kavramı
    10 Çatışma ve stresle baş etmede iletişimin kullanımı
    11 Özel durumlarda olan bireylerle(çocuk ve yaşlı hasta vb.) iletişim
    12 Özel durumlarda olan bireylerle(hastaneye uyumsuz tepki gösteren bireyler, terminal dönem vb.) iletişim
    13 İnsan ilişkileri ve iletişim biçimleri temalı güncel bir eser inceleme (kitap okuma) ve İncelenen eserlerle ilgili rapor edilen görüşlerin aktarımı
    14 İnsan ilişkileri ve iletişim biçimleri temalı güncel görsel ve sanatsal içerikli literatür inceleme ( film izleme) İzlenen film ile ilgili rapor edilen görüşlerin aktarımı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç Dr. Satı Dil
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Satı Dil

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Terakye G. , ?Hasta Hemşire İlişkileri? ,ISBN 975-95943-0-7, Aydoğdu Ofset , Ankara ,1995 2. Köknel, Ö. Kişilik. 10.Baskı Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul,1983 3.Cüceloğlu D. İnsan İnsana. 4. basım. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993 4.Köknel Ö. Ailede ve Toplumda Ruh Sağlığı 5.Üstün B.,Akgün E.,Parlak N. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, ISBN 975-98185-0-7,Okullar Yayınevi.İzmir,2005 6.Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ. . Ankara, 2004 7.Velioğlu, P.. Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş Ofset İstanbul, 1999 8.Özcan, A. Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray Tıp Kitabevleri. İzmir,1996 9.Doğan, O. Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Songür Yayınları Ankara, 2002 10.Dökmen, Ü. İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayınları İstanbul,1996 11.Orlando,J.J.,?Hemşire- Hasta İlişkisinde Kişilerarası Süreçler?, (Çev:A. Özcan, N. Platin)Vehbi Koç Vakfı Yayınları No:5.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Terapötik iletişim ilke ve teknikleri, sağlığı bozulmuş bireyin yaş dönemlerine göre iletişim özellikleri, hastaneye yatma ve hastalığa verilen psikososyal tepkilere hemşirelik yaklaşımı konusunda lisansüstü bilginin verilmesi
    Dersin İçeriği Bu derste; iletişim kavramının analizi,sağlık hastalık ve hemşirelik bakımında etkili iletişimin önemi, terapötik ve non-terapötik iletişim teknikleri, bireyin kendini tanıması ve benlik kavramını geliştirmesinin iletişimdeki önemi gibi konular ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder 4
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir 4
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir 5
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır 5
    5 Psikososyal uygulama becerilerini ve psikiyatri hemşireliği alanında eğitim ve araştırma becerilerini geliştirir. 4
    6 Yürütülen bilimsel araştırmalarda alanındaki istatistik yazılımları etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. -
    8 Ruh sağlığının daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster