ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    PSİKOPATOLOJİ HPH511 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Uygulama alanında yetişkin psikopatolojilerini tanımlar.
    2-Davranışlar ve zihinsel süreçlerin nedenlerini açıklar.
    3-Davranışların ve zihinsel süreçlerin nasıl ölçülüp değerlendirildiği, özellikleri ve bu davranışlara / süreçlere yol açabilecek etmenleri kavrar.
    4-Sınıflandırma sürecini tanımlar ve temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
    5-Vakalarda patolojinin nasıl gelişmiş olabileceğini ve nasıl bir seyir izleyeceğini değerlendirir.
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu DOÇ. DR. SATI DİL
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Satı Dil

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Colas, E. (1998). Just checking: Scenes from the life of an obsessive-compulsive. New York: Washington Square Press; Kaysen, S. (1993). Girl interrupted. New York: Vintage Books. 2. Comer, R. J. (2012). Abnormal psychology. NY: Worh Publishers Davison, G. C., & Neale, J. M. (2004). Anormal psikolojisi. (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 3. D. L. Rosenhan (1973). Being sane in insane places, Science, 179, 250-258 4. King, A.M., Johnson, S.L., Davison, G., Neale, J. (2014). Abnormal Psychology (12. Ed.), Wiley and Sons, New Jersey. 5. Oltmanns, T. F., & Neale, J. M. (2004). Anormal davranışlar psikolojisinde vak?a çalışmaları. (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. 6. W. Styron. (1992). Darkness visible: A memoir of madness. New York: 1st Vintage Books
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, günümüzde geçerli olan temel yetişkin psikopatoloji tanı gruplarının farklı kuramlar çerçevesinden aktarılması ve psikopatolojiye yatkın yapan, psikopatolojiyi tetikleyen ve devam ettiren faktörlerin tartışılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında DSM V baz alınmak üzere yetişkinlik dönemi için tanımlanan temel tanı grupları farklı kuramların etiyolojik bakış açıları çerçevesinde incelenir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster