Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Uygulama Alanlarının Tanıtımı
|
K2 bölüm 1
|
2
|
Anksiyete bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı I
|
K1 BÖLÜM 15, K2 BÖLÜM 10, K3 Bölüm 9,
|
3
|
Anksiyete bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı II
|
K1 BÖLÜM 15, K2 BÖLÜM 10, K3 Bölüm 9,
|
4
|
Duygudurum bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı I
|
K1 BÖLÜM 17-18, K2 BÖLÜM 15-16, K3 Bölüm 8
|
5
|
Duygudurum bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı II
|
K1 BÖLÜM 17-18, K2 BÖLÜM 15-16, K3 Bölüm 8
|
6
|
Şizofrenik bozukluk uygulamasında hemşirelik bakımı I
|
K1 BÖLÜM 20, K2 BÖLÜM 17, K3 Bölüm 7
|
7
|
Şizofrenik bozukluk uygulamasında hemşirelik bakımı II
|
K1 BÖLÜM 20, K2 BÖLÜM 17, K3 Bölüm 7
|
8
|
Organik bozukluk uygulamasında hemşirelik bakımı I
|
K1 BÖLÜM 20, K2 BÖLÜM 17, K3 Bölüm 7
|
9
|
Organik bozukluk uygulamasında hemşirelik bakımı II
|
K1 BÖLÜM 20, K2 BÖLÜM 17, K3 Bölüm 7
|
10
|
Madde kullanım bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı I
|
K1, Bölüm 21, K2 Bölüm 19
|
11
|
Madde kullanım bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı II
|
K1, Bölüm 21, K2 Bölüm 19
|
12
|
Kişilik bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı
|
K1 bölüm 22, K2 Bölüm 20
|
13
|
Yeme bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı
|
K2 Bölüm 22 , K3 Bölüm 15
|
14
|
Uygulamanın genel değerlendirilmesi, vaka analizleri Raporlarının sunumları
|
K2 bölüm 27
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Satı Dil
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Satı Dil
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Akbayrak, N., Erkal İlhan, S., Ançel, G. ve Albayrak S.A.(2007).Hemşirelik Bakım Planları. Alter Yayıncılık. Ankara.
K2. Amerikan Psikiyatri Birliği (2014). Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal Elkitabı, (DSM-V). (Çeviri: Köroğlu, E) Hekimler Yayın Birliği. 5.Baskı. Ankara.
K3. Birol, L. (2011). Hemşirelik Süreci Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Etki Yayınları. 10.Basım. İzmir.
K4. Carpenito- Moyet, L.J. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
K5.Çam, O. ve Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi. K6. Erkal İlhan, S., Ançel, G. ve Hakverdioğlu, G.(2017). Hemşirelik Tanıları Girişimleri Sonuçları. Alter Yayıncılık. Ankara.
K7. Herdman, T.H. ve Kamitsuru, S. (2018). NANDA-International, Inc. Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. (Çev. Ed: Acaroğlu, R. ve Kaya, H). Nobel Tıp Kitabevleri 10. Baskı. İstanbul.
K8. Kaplan, H.I. ve Sadock, B.J. (2016). Klinik Psikiyatri. (Çev. Ed: Bozkurt A) Güneş Kitabevi Ltd. Şti. 11. Baskı. İstanbul.
K9. Öztürk, M.O. ve Uluşahin, N.A. (2016). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Bayt Ltd. Şti.14. Baskı. Ankara. K10.Townsend, M.C. (2009). Psychiatric Mental Health Nursing. David Company. Sixth Edition. Philadelphia. USA.
K11.Yüksel, N. (2014). Ruhsal Hastalıklar. Akademisyen Tıp Kitabevi Yayınları. 4. Baskı. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.www.phdergi.org/tr
YK2.www.guideline.gov
YK3.www.psikiyatridizini.org
YK4.www.turkhemsirelerdernegi.org.tr
YK5.www.dergipark.org.tr/tr/pub/ataunihemi
|
Dersin Amacı
|
Bu uygulama sonunda; öğrencilerin klinikte ve toplumda psikiyatri hemşireliğinin felsefesini, danışmanlık ve destek becerilerini kullanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Psikiyatrik hemşireliğinin güncel bilgi ve becerileri ile bu bilgi ve becerilerinin klinikte ve toplumda nasıl kullanılacağını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder.
|
5
|
2
|
Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir.
|
4
|
3
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir.
|
5
|
4
|
Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini kullanarak ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
|
4
|
5
|
Psikososyal koruma, önleme, izleme ve değerlendirme çalışmalarında psikiyatri hemşireliği alanındaki eğitim ve araştırma becerilerini kullanır.
|
3
|
6
|
Araştırma sürecinde, planlı veri toplama, elde ettiği verileri çözümleme, yorumlama ve raporlamada bilimsel yöntemleri etkin biçimde kullanır.
|
-
|
7
|
Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır.
|
-
|
8
|
Ruh sağlığı hemşireliğinin geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
|
-
|