ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    RUH SAĞLIĞI VE PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ-II UYGULAMASI HPH504 GÜZ-BAHAR 0+8 S 9
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanarak etik ilkeler doğrultusunda kaliteli ve güvenli psikiyatrik bakım verir.
    2-Ruh sağlığını tehdit eden risk faktörlerini değerlendirir.
    3-Uygulama alanlarını terapötik ortam ilkelerine göre organize eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler4024590
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 016060
    Diğer 60000
    Toplam İş Yükü(Saat)   262
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,73 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   9
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Uygulama Alanlarının Tanıtımı K2 bölüm 1
    2 Anksiyete bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı I K1 BÖLÜM 15, K2 BÖLÜM 10, K3 Bölüm 9,
    3 Anksiyete bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı II K1 BÖLÜM 15, K2 BÖLÜM 10, K3 Bölüm 9,
    4 Duygudurum bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı I K1 BÖLÜM 17-18, K2 BÖLÜM 15-16, K3 Bölüm 8
    5 Duygudurum bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı II K1 BÖLÜM 17-18, K2 BÖLÜM 15-16, K3 Bölüm 8
    6 Şizofrenik bozukluk uygulamasında hemşirelik bakımı I K1 BÖLÜM 20, K2 BÖLÜM 17, K3 Bölüm 7
    7 Şizofrenik bozukluk uygulamasında hemşirelik bakımı II K1 BÖLÜM 20, K2 BÖLÜM 17, K3 Bölüm 7
    8 Organik bozukluk uygulamasında hemşirelik bakımı I K1 BÖLÜM 20, K2 BÖLÜM 17, K3 Bölüm 7
    9 Organik bozukluk uygulamasında hemşirelik bakımı II K1 BÖLÜM 20, K2 BÖLÜM 17, K3 Bölüm 7
    10 Madde kullanım bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı I K1, Bölüm 21, K2 Bölüm 19
    11 Madde kullanım bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı II K1, Bölüm 21, K2 Bölüm 19
    12 Kişilik bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı K1 bölüm 22, K2 Bölüm 20
    13 Yeme bozuklukları uygulamasında hemşirelik bakımı K2 Bölüm 22 , K3 Bölüm 15
    14 Uygulamanın genel değerlendirilmesi, vaka analizleri Raporlarının sunumları K2 bölüm 27
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Satı Dil
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Satı Dil

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Akbayrak, N., Erkal İlhan, S., Ançel, G. ve Albayrak S.A.(2007).Hemşirelik Bakım Planları. Alter Yayıncılık. Ankara. K2. Amerikan Psikiyatri Birliği (2014). Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal Elkitabı, (DSM-V). (Çeviri: Köroğlu, E) Hekimler Yayın Birliği. 5.Baskı. Ankara. K3. Birol, L. (2011). Hemşirelik Süreci Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Etki Yayınları. 10.Basım. İzmir. K4. Carpenito- Moyet, L.J. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı (Çev: F. Erdemir), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. K5.Çam, O. ve Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi. K6. Erkal İlhan, S., Ançel, G. ve Hakverdioğlu, G.(2017). Hemşirelik Tanıları Girişimleri Sonuçları. Alter Yayıncılık. Ankara. K7. Herdman, T.H. ve Kamitsuru, S. (2018). NANDA-International, Inc. Hemşirelik Tanıları Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. (Çev. Ed: Acaroğlu, R. ve Kaya, H). Nobel Tıp Kitabevleri 10. Baskı. İstanbul. K8. Kaplan, H.I. ve Sadock, B.J. (2016). Klinik Psikiyatri. (Çev. Ed: Bozkurt A) Güneş Kitabevi Ltd. Şti. 11. Baskı. İstanbul. K9. Öztürk, M.O. ve Uluşahin, N.A. (2016). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Bayt Ltd. Şti.14. Baskı. Ankara. K10.Townsend, M.C. (2009). Psychiatric Mental Health Nursing. David Company. Sixth Edition. Philadelphia. USA. K11.Yüksel, N. (2014). Ruhsal Hastalıklar. Akademisyen Tıp Kitabevi Yayınları. 4. Baskı. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1.www.phdergi.org/tr YK2.www.guideline.gov YK3.www.psikiyatridizini.org YK4.www.turkhemsirelerdernegi.org.tr YK5.www.dergipark.org.tr/tr/pub/ataunihemi
    Dersin Amacı Bu uygulama sonunda; öğrencilerin klinikte ve toplumda psikiyatri hemşireliğinin felsefesini, danışmanlık ve destek becerilerini kullanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Psikiyatrik hemşireliğinin güncel bilgi ve becerileri ile bu bilgi ve becerilerinin klinikte ve toplumda nasıl kullanılacağını içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Birey, aile ve topluma kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak psikiyatrik hemşirelik bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. 5
    2 Ruhsal bozukluğu olan bireylerin tedavisi, bakımı ve rehabilitasyonuna yönelik güncel bilgi, kavram ve ilkeleri geliştirir. 4
    3 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, kültürel ve manevi yönleri ile bir bütün olarak değerlendirir. 5
    4 Psikiyatri hemşireliğine özgü bilgi ve becerilerini kullanarak ruh sağlığı ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 4
    5 Psikososyal koruma, önleme, izleme ve değerlendirme çalışmalarında psikiyatri hemşireliği alanındaki eğitim ve araştırma becerilerini kullanır. 3
    6 Araştırma sürecinde, planlı veri toplama, elde ettiği verileri çözümleme, yorumlama ve raporlamada bilimsel yöntemleri etkin biçimde kullanır. -
    7 Psikiyatri hemşireliğinin eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim alanlarında bilişim ve bakım teknolojilerini etkili kullanır. -
    8 Ruh sağlığı hemşireliğinin geliştirilmesi için ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster