Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanım ve Temel Kavramlar: Paraziter Enfeksiyon , Tanı, Yöntem
|
|
2
|
Protozoonlarda Tanı Yöntemleri
|
|
3
|
Doğrudan Tanı Yöntemleri
|
|
4
|
Kan ve doku protozoonlarının tanısı
|
|
5
|
Preparat hazırlama, Boyama, Mikroskopta inceleme
|
|
6
|
Dışkının incelenmesi(protozoon, helmint yönünden)
|
|
7
|
Makroskobik inceleme
|
|
8
|
Mikroskobik inceleme
|
|
9
|
Direkt (Nativ) ve Zenginleştirme Yöntemi
|
|
10
|
Barsak protozoonları ve helmintlerinin tespit ve boyanması
|
|
11
|
Protozoon kültür metodları
|
|
12
|
Protozoonların Tanısında Dolaylı Yöntemler
|
|
13
|
IHA,İE,GD,IFA,EIA,ELİSA,RIA,LA,KB
|
|
14
|
Helmintlerde Tanı Yöntemleri(Nativ,Toplulaştırma a) Flotasyon b)Sedimentasyon c) Kato Thick Smear Yöntemi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğrt.Üyesi Mustafa TOKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1-Tıbbi Parazitoloji 2002. Prof. Dr. Kürşat Altıntaş MN Medical&Nobel.
2- Veteriner Parazitoloji (Veterinary Parasitology). 2007. 3.Baskıdan çeviri
M.A. Taylor , R.L. Coop , R.L. Wall Çeviren: Prof. Dr. Kader Yıldız
3-Veteriner Parazitoloji (Hayvan Türlerine Göre) . 2015. Prof. Dr. Recep Tınar, Prof. Dr. Şinasi Umur
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Parazitoloji bilimindeki tanı tekniklerinin uygulamaya konulması, konusunun kavranmasını amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Tanım ve Temel Kavramlar: Paraziter Enfeksiyon , Tanı, Yöntem
Protozoonlarda Tanı Yöntemleri
Doğrudan Tanı Yöntemleri
Kan ve doku protozoonlarının tanısı
Preparat hazırlama, Boyama, Mikroskopta inceleme
Dışkının incelenmesi(protozoon, helmint yönünden)
Makroskobik inceleme
Mikroskobik inceleme
Direkt (Nativ) ve Zenginleştirme Yöntemi
Barsak protozoonları ve helmintlerinin tespit ve boyanması
Protozoon kültür metodları
Protozoonların Tanısında Dolaylı Yöntemler
IHA,İE,GD,IFA,EIA,ELİSA,RIA,LA,KB
Helmintlerde Tanı Yöntemleri(Nativ,Toplulaştırma a) Flotasyon b)Sedimentasyon c) Kato Thick Smear Yöntemi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
5
|
2
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
4
|
3
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
|
2
|
4
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
2
|
6
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
3
|