Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Antijen-antikor reaksiyonları
|
|
3
|
Etkene özgü antijenin saptanması
|
|
4
|
Etkene özgü antikorun saptanması
|
|
5
|
Antijen-antikor birleşmesi
|
|
6
|
Serolojik testler
|
|
7
|
Presipitasyon testleri
|
|
8
|
Aglütinasyon testleri
|
|
9
|
Kompleman birleşmesi ve flokülasyon testleri
|
|
10
|
Erken tanıya yönelik serolojik testler
|
|
11
|
Floresanlı antikor (immunfloresans) testleri
|
|
12
|
ELISA testi
|
|
13
|
RIA testi
|
|
14
|
Hızlı testler ve immüno-PCR
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serhat SİREKBASAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Abbas AK, Lichtman AH, Pillai S. Çeviri: Camcıoğlu Y., Deniz G., Temel İmmünoloji İmmün Sistemin İşlevleri ve Bozuklukları. Güneş Tıp Kitapevleri, İzmir, 2015.
|
Yardımcı Kitap
|
Male D, Brostoff J, Roth DB, Roitt IM. Çeviri: İmir T., İmmünoloji. 7th Ed. Palme Yayınevi, Ankara, 2008.
|
Dersin Amacı
|
Hastalıklara karşı oluşan özgül immün cevabı araştırıp tanı koymaya yarayan immünolojik testler hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
|
3
|
2
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
4
|
3
|
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
|
3
|
4
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
|
-
|
5
|
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
3
|
6
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
-
|