Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi
|
K1:Bölüm 1-3
|
2
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi
|
K1: Bölüm 11,12
|
3
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi
|
K1: Bölüm 11,12
|
4
|
Araştırma önerisinin hazırlanması
|
K1:Bölüm 1-3
|
5
|
Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması-I
|
K1: Bölüm 2, YK1:Sayfa 10-15
|
6
|
Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması-II
|
K1: Bölüm 2, YK1:Sayfa 10-15
|
7
|
Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması-III
|
K1: Bölüm 2, YK1:Sayfa 10-15
|
8
|
Araştırma raporunun yazılması-I
|
K1:Bölüm 19
|
9
|
Araştırma raporunun yazılması-II
|
K1:Bölüm 19
|
10
|
Araştırma raporunun yazılması-III
|
K1: Bölüm 22
|
11
|
Araştırma raporunun yazılması-IV
|
K1: Bölüm 23
|
12
|
Araştırma raporunun yazılması-V
|
K1:Bölüm 24
|
13
|
Araştırma raporunun yazılması-VI
|
K1:Bölüm 25, YK1:Sayfa1-9
|
14
|
Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması
|
K1: Bölüm 25, YK1: Sayfa 10-19
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay KONTAŞ AŞKAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Karacan M., Usta, A. (2021). Sağlık Alanında Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Akademisyen Kitapevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. TÜBİTAK. Etkili Sunumlar İçin El Kitabı.
https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/content_files/iletisim/sunum_el_kibabi.pdf
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır
|
Dersin İçeriği
|
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi, Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması, Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması, Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması, Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Deney hayvanları bilimi ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
2
|
2
|
Deney hayvanları çeşitleri ve gelişim özellikleri hakkında yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
|
1
|
3
|
Deney hayvanlarının gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
3
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip deney hayvanlarında görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve bu hayvanlara yönelik yapılacak uygulama yaklaşımlarını açıklar.
|
4
|
5
|
Deney hayvanlarının gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak bağımsız deneysel model hazırlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Alana ilişkin bağımsız bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
1
|
7
|
Özel Deney hayvanlarının (spesifik patojen free gibi) özellikleri ve uygulama alanları hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olur.
|
-
|
8
|
Deney hayvanları ile deneysel model oluşturma ile ilgili eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
9
|
Deney hayvanlarına yapılan uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
10
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
-
|