Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Tünay Kontaş Aşkar, Doç.Dr. Öğretim Üyesi Şinasi Aşkar
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Tünay Kontaş Aşkar 2-)Doktor Öğretim Üyesi Remzi Orkun Akgün
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. "Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. "
K2. "Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997 "
K3. İde Tayfun, Laboratuvar Hayvanları Biliminin Temel İlkeleri, Medipres, 2003.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir
|
Dersin İçeriği
|
Tez konunun seçimi, tartışılması ve araştırılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Deney hayvanları bilimi ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
1
|
2
|
Deney hayvanları çeşitleri ve gelişim özellikleri hakkında yeterli bilgi düzeyine sahiptir.
|
-
|
3
|
Deney hayvanlarının gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
2
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip deney hayvanlarında görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve bu hayvanlara yönelik yapılacak uygulama yaklaşımlarını açıklar.
|
-
|
5
|
Deney hayvanlarının gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak bağımsız deneysel model hazırlar ve uygular.
|
2
|
6
|
Alana ilişkin bağımsız bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
2
|
7
|
Özel Deney hayvanlarının (spesifik patojen free gibi) özellikleri ve uygulama alanları hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olur.
|
2
|
8
|
Deney hayvanları ile deneysel model oluşturma ile ilgili eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
9
|
Deney hayvanlarına yapılan uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
10
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
1
|