Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Klinik mikrobiyolojiye giriş, infeksiyon kavramı
|
|
3
|
Enfeksiyon etkenlerinin bulaşma yolları, mikroorganizma konak ilişkileri, normal vücut florası
|
|
4
|
Aerobik Gram pozitif koklar (Staphylococcus aureus, beta hemolitik streptokoklar, Streptococcus pneumoniae, viridans streptokoklar, Enterococcus)
|
|
5
|
Aerobik Gram pozitif çomaklar (Bacillus anthracis ve Bacillus cereus, Listeria monocytogenes, Corynebacterium diphteria)
|
|
6
|
Aside dirençli bakteriler (Mycobacterium tuberculosis ve Mycobacterium lepra)
|
|
7
|
Aerobik Gram negatif koklar ve kokobasiller
|
|
8
|
Aerobik Gram negatif çomaklar
|
|
9
|
Anaerobik bakteriler
|
|
10
|
Spiral bakteriler
|
|
11
|
Hücre içi bakteriler
|
|
12
|
Antibiyotik duyarlılık testleri ve değerlendirilmesi
|
|
13
|
Virüsler (Genel bakış, sınıflandırma, hastalıktaki rolleri)
|
|
14
|
Mantarlar (Genel bakış, sınıflandırma, hastalıktaki rolleri)
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serhat SİREKBASAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1- Temel Tıbbi Mikrobiyoloji, Patrick R. Murray, Çeviri; A. Dürdal Us, Ahmet Başustaoğlu, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2018.
2- Tıbbi Mikrobiyoloji Akıl Notları, Yakut Akyön Yılmaz, Ed., Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2018.
3. Temel ve Klinik Mikrobiyoloji, Prof. Dr. Şemsettin Ustaçelebi. Güneş Kitabevi, Ankara, 1999.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Sağlık Meslekleri için Mikrobiyoloji Ders Kitabı, Rüştü Taştan, Alparslan Okçu. Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2016.
|
Dersin Amacı
|
Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların neden olduğu hastalıkları, bulaşma ve korunma yolları hakkında bilgi kazanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Mikroorganizmaların neden olduğu hastalıklar, Enfeksiyon etkenlerinin bulaşma yolları, Mikroorganizmaların neden olduğu hastalıklardan korunma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Deney hayvanları bilimi ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir.
|
-
|
2
|
Deney hayvanları çeşitleri ve gelişim özellikleri hakkında yeterli bilgi düzeyine sahiptir
|
-
|
3
|
Deney hayvanlarının gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir ve takip eder.
|
-
|
4
|
Farklı gelişim ve yaş özelliklerine sahip deney hayvanlarında görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur ve bu hayvanlara yönelik yapılacak uygulama yaklaşımlarını açıklar.
|
3
|
5
|
Deney hayvanlarının gelişimlerini, bireysel özelliklerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak deneysel model hazırlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Hayvan refahı ve hakları konularındaki yasal düzenlemeleri bilir ve uygular
|
-
|
7
|
Deney hayvanları ile farklı deneysel modeller geliştirir ve uygular.
|
-
|
8
|
Özel Deney hayvanlarının (spesifik patojen free gibi) özellikleri ve uygulama alanları hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olur.
|
-
|
9
|
Deney hayvanlarına yapılan uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
10
|
Deney hayvanları ile deneysel model oluşturma ile ilgili eğitim programları geliştirir ve uygular.
|
-
|
11
|
Alana ilişkin bağımsız bir araştırma tasarlar ve gerçekleştirir.
|
4
|
12
|
Alanda kullanabileceği farklı disiplinlere ait bilgilere sahiptir.
|
5
|