ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer İSG500 GÜZ-BAHAR 0+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-İSG alanında uluslararası akademik çalışmaları inceler.
    2-İSG alanındaki araştırmalar için hipotez geliştirir.
    3-İSG alanındaki araştırmaların tasarımını yapar.
    4-İSG alanında tasarlanmış araştırmalara ait öneriler geliştirir.
    5-İSG alanındaki geliştirdiği önerilere uygun rapor hazırlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 10014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İSG alanında uluslararası bildirileri inceler. K1-K7 ve YK1-YK7
    2 İSG alanında uluslararası makaleleri inceler. K1-K7 ve YK1-YK7
    3 İSG alanında uluslararası kurumsal raporları inceler. K1-K7 ve YK1-YK7
    4 İSG alanında uluslararası kurumsal yayınları inceler. K1-K7 ve YK1-YK7
    5 İSG alanında araştırmaya ait hipotezleri inceler. K1-K7 ve YK1-YK7
    6 İSG alanında araştırmaya ait hipotez geliştirir. K1-K7 ve YK1-YK7
    7 İSG alanında araştırmaya ait araştırmanın sınırlarını belirler. K1-K7 ve YK1-YK7
    8 İSG alanındaki araştırmayı geliştirir. K8-K10 ve YK8-YK10
    9 İSG alanındaki araştıranın tasarımını yapar. K8-K10 ve YK8-YK10
    10 İSG alanındaki tasarlanmış araştırmaya ait öneriler geliştirir. K8-K10 ve YK8-YK10
    11 İSG alanındaki tasarlanmış araştırmaya ait önerilere alternatifler geliştirir. K8-K10 ve YK8-YK10
    12 İSG alanındaki geliştirdiği önerilere uygun rapor hazırlar. K8-K10 ve YK8-YK10
    13 İSG alanındaki geliştirdiği önerilere uygun hazırlanan raporu tartışır ve geliştirir. K8-K10 ve YK8-YK10
    14 İSG alanındaki geliştirdiği önerilere uygun raporu sunar. K8-K10 ve YK8-YK10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ercüment N. DİZDAR
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Semih Kuter

    2-)Profesör Dr. Hakan Çolak

    3-)Doktor Öğretim Üyesi Eray Göç

    4-)Doçent Dr. Mehmet Söyler

    5-)10667 10667 10667

    6-)Doçent Dr. Ercüment Neşet Dizdar

    7-)Profesör Dr. İbrahim Çiftçi

    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Ercüment N. DİZDAR
    Kaynaklar K1. Dizdar, E. N. (1998). Üretim Sistemlerinde Olası İş Kazaları İçin Bir Erken Uyarı Modeli, Gazi Üni., FBE, Endüstri Müh., Ankara.
    K2. Dizdar, E. N. (2000). İş Güvenliği. Alver Matbaası, Ankara.
    K3. Dizdar, E. N. (2008). Ergonomi. ABP Yayın Evi, Ankara.
    K4. Dizdar, E. N. (2004). İş Hukuku. Dilara Yayınevi & Matbaacılık, Trabzon.
    K5. Dizdar, E. N. (2008). İş Güvenliği. Murathan Yayınevi, (4. Baskı), Ankara.
    K6. Dizdar, E. N. (2003). İş Güvenliği. Dilara Yayın Evi, Trabzon.
    K7. Dizdar, E. N. (2015). İş Güvenliği Mevzuatı. AÜ, Erzurum.
    K8. Dizdar, E. N. (2014). İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri. AÜ, Erzurum.
    K9. Dizdar, E. N. (2002). Tehlike Analiz Teknikleri. Gazi Üniversitesi, FBE, Ankara.
    K10. Dizdar, E. N. (2001). Kaza Sebeplendirme Yaklaşımları. Mesleki Sağlık ve Güvenlik, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. AICHE. (2008). Guidelines for Chimical Transportation Safety, Security and Risk Management, (2nd Ed.), USA.
    YK2. AICHE. (2016). Guidelines for Safe Automation of Chemical Processes, (2nd Ed.), USA.
    YK3. Salvendy, G. (2012). Handbook of Human Factors and Ergonomics, John Wiley&Sons Ltd. USA.
    YK4. Karwowski, W. ve Marras, S. W. (2008). The Occupational Ergonomics Handbook. CRC Press.
    YK5. Dikshith, T, S. S. (2017). Handbook of Chemicals and Safety, CRC Press, USA.
    YK6. Frick, K. W. J. (2000). Reviewing Occupational Health and Safety Management - Multiple Roots. Elsevier.
    YK7. ILO & IEA (2010). Ergonomic Checkpoints, International Labour Office, Geneva, Switzerland.
    YK8. ILO (2001). Guidelines on Occupational Safety and Health Management Systems, Geneva, Switzerland.
    YK9. Robson, L. C. J. (2005). The Effectiveness of Occupational Health and Safety Management Systems, Insti. for Work and Health.
    YK10. Kroemer, K. H. E., Kroemer H. B. and Kroemer E. K. (2001). Ergonomics, How to Design for Ease and Efficiency, PranticeHall.
    Dersin Amacı İş Sağlığı ve Güvenliği alanında uluslararası yayınların taranması. İSG alanında araştırmaya ait hipotez geliştirilmesi ve araştırmanın sınırlarının belirlenmesi. İSG alanındaki araştırmayı geliştirilmesi ve tasarımının yapılması. İSG alanındaki tasarlanmış araştırmaya ait önerilerin geliştirilmesi. İSG alanındaki geliştirdiği önerilere uygun rapor hazırlanması ve sunulması.
    Dersin İçeriği İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki uluslararası yayınlar. İSG alanında araştırmaya ait hipotez geliştirilme ve araştırmanın sınırlarının belirlenmesi. İSG alanındaki araştırma geliştirilmesi ve tasarımı. İSG alanındaki tasarlanmış araştırmaya ait öneriler geliştirme. İSG alanındaki geliştirdiği önerilere uygun rapor hazırlama ve sunum.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İş Sağlığı ve Güvenliği alanında "Disiplinler Arası Yaklaşım Felsefesi"ni kavrar ve bu alanla ilgili problemlerin tespit ve çözüm süreçlerinde "Takım Ruhu ve Ekip Çalışması Yaklaşımı"na göre çalışır. 5
    2 İşyerlerinde fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikolojik ve ergonomik risk faktörlerini değerlendirerek, alınması gereken İSG tedbirlerini bilir ve uygular. 4
    3 İş Sağlığı ve Güvenliğini, iş hukuku, sosyal güvenlik hukuku ve İSG mevzuatında bilir ve sürekli değişim içindeki bu bilgilerin güncelliği takip eder. 5
    4 İş Sağlığı ve Güvenliğinin sosyal ve teknik bilgilerine hakim olarak, iş grupları ve sektör çeşitlerine göre tehlike değerlendirme ve risk analizlerini yapar. 3
    5 Tehlike sınıflarına göre işyerlerinde çalışma koşulları, ortam faktörleri ve korunma ilkeleriyle ilgili kapsamlı ve teknik bilgilere sahiptir ve uygular. -
    6 Sektörel boyutta ve meslek gruplarında çalışma şartları sorunlarını tespit, analiz, çözüm ve iyileştirme faaliyetlerini yürütmede gerekli bilgi ve becerilere sahiptir. 2
    7 Tasarım ve imalatta, yanıcı, patlayıcı ve tehlikeli madde ve atıklarda alınması gereken İSG önlemlerini bilir ve uygular. -
    8 Tarım, zitaat, elektrik, ormancılık, madencilikte İSG tehlikelerinin tespiti ve risklerinin analizi ve gerekli tedbirlerin alınması hakkındaki bilgiye sahiptir. -
    9 Kişisel Koruyucu Donanımlar hakkında mevzuat hükümlerini ve AT gereksinimlerini bilir ve sektörlerdeki iş grupları ve mesleklere göre KKD seçimini yapar ve kullanım koşul ve kurallara uygunluğu sağlar. -
    10 İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve konuyla ilgili istatistiki bilgileri yorumlar. -
    11 İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel ve uygulamalı çalışmaları araştırma, bilimsel çalışma yapma ve akademik yazı (makale, bildiri, rapor vb) ve sözlü sunum yapma becerilerine sahiptir. 5
    12 "İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Anlayışı"na ve "İş Sağlığı ve Güvenliğinde Kültürü"nün geliştirilmesine ve yerleştirilmesine katkı verir. -
    13 "Kurumsal ve Toplumsal İletişim" becerisine sahiptir ve bu bağlamda İş Sağlığı ve Güvenliği algısının sosyolojik ve psikolojik benimsenme ve kökleşmesinde etkin rol oynar. -
    14 Meslek hayatında ve İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki çalışmalarda bilimsel araştırma ilkelerini bilir ve etik kuralları benimser ve bu değerlere uygun davranır. 5
    15 İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler, doktora programına devam edebilme imkanına ve ilgili (İş Güvenliği Uzmanlığı Görev, Yetki ve Sorumlulukları Hakkındaki Yönetmelik vb) mevzuata göre B Sınıfı İş Güvenliği Uzmanlığı sınavına girmeye hak kazanırlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster