ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tez Çalışması İSG800 GÜZ-BAHAR 0+0 Z 24
    Öğrenme Çıktıları
    1-İSG Alanındaki problemlerin çözümü için gerekli ve güncel yöntem geliştirir.
    2-İSG Alanında teorik veya uygulamalı problemlerin çözümü için yeni yöntem geliştirir.
    3-İSG Alanında farklı disiplinlerle beraber çözüm odaklı çalımalar yapar.
    4-İSG Alanında çözülen problemlerin sonuçlarını yazılı ve görsel olarak hazırlar.
    5-İSG Alanında yüksek lisans tez çalışmalarında tüm bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ercüment N. DİZDAR
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Semih Kuter

    2-)Profesör Dr. Hakan Çolak

    3-)Doktor Öğretim Üyesi Eray Göç

    4-)Doçent Dr. Mehmet Söyler

    5-)10667 10667 10667

    6-)Doçent Dr. Ercüment Neşet Dizdar

    7-)Profesör Dr. İbrahim Çiftçi

    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Ercüment N. DİZDAR
    Kaynaklar K1. Dizdar, E. N. (1998). Üretim Sistemlerinde Olası İş Kazaları İçin Bir Erken Uyarı Modeli, Gazi Üni., FBE, Endüstri Müh., Ankara.
    K2. Dizdar, E. N. (2000). İş Güvenliği. Alver Matbaası, Ankara.
    K3. Dizdar, E. N. (2008). Ergonomi. ABP Yayın Evi, Ankara.
    K4. Dizdar, E. N. (2004). İş Hukuku. Dilara Yayınevi & Matbaacılık, Trabzon.
    K5. Dizdar, E. N. (2008). İş Güvenliği. Murathan Yayınevi, (4. Baskı), Ankara.
    K6. Dizdar, E. N. (2003). İş Güvenliği. Dilara Yayın Evi, Trabzon.
    K7. Dizdar, E. N. (2015). İş Güvenliği Mevzuatı. AÜ, Erzurum.
    K8. Dizdar, E. N. (2014). İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri. AÜ, Erzurum.
    K9. Dizdar, E. N. (2002). Tehlike Analiz Teknikleri. Gazi Üniversitesi, FBE, Ankara.
    K10. Dizdar, E. N. (2001). Kaza Sebeplendirme Yaklaşımları. Mesleki Sağlık ve Güvenlik, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. AICHE. (2008). Guidelines for Chimical Transportation Safety, Security and Risk Management, (2nd Ed.), USA.
    YK2. AICHE. (2016). Guidelines for Safe Automation of Chemical Processes, (2nd Ed.), USA.
    YK3. Salvendy, G. (2012). Handbook of Human Factors and Ergonomics, John Wiley&Sons Ltd. USA.
    YK4. Karwowski, W. ve Marras, S. W. (2008). The Occupational Ergonomics Handbook. CRC Press.
    YK5. Dikshith, T, S. S. (2017). Handbook of Chemicals and Safety, CRC Press, USA.
    YK6. Frick, K. W. J. (2000). Reviewing Occupational Health and Safety Management - Multiple Roots. Elsevier.
    YK7. ILO & IEA (2010). Ergonomic Checkpoints, International Labour Office, Geneva, Switzerland.
    YK8. ILO (2001). Guidelines on Occupational Safety and Health Management Systems, Geneva, Switzerland.
    YK9. Robson, L. C. J. (2005). The Effectiveness of Occupational Health and Safety Management Systems, Insti. for Work and Health.
    YK10. Kroemer, K. H. E., Kroemer H. B. and Kroemer E. K. (2001). Ergonomics, How to Design for Ease and Efficiency, PranticeHall.
    Dersin Amacı Öğrenciye, çalıştığı İş Sağlığı ve Güvenliği alanıyla ilgili, yüksek lisans tez danışmanıyla birlikte teorik ve uygulamalı çalışma ve literatürün yönlendirdiği bir problemi tanımlayabilmesini ve sonrasında belirlenen problemin çözümü için gerekli bilgiye ulaşabilmesini, elde edilen verileri yorumlayarak sonuç çıkarmak suretiyle kullanabilmesini ve mümkünse alanla ilgili yeni yöntemler geliştirebilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Öğrencinin teorik ve uygulamalı dersleri başarıyla tamamlamasından sonra alınan Yüksek Lisans Tezinde, bir öğretim üyesinin danışmanlığında özgün bir çalışma yapmasını içerir. Öğrenci, Yüksek Lisans Tezi çalışması süresince, İSG alanında seçilen konuda ulusal ve uluslararası literatürü tarama, veri toplama, değerlendirme, analiz yapma, yorum yapma ve sonuç çıkarmanın yanı sıra, tezin yazılı ve görsel olarak sunmaya yönelik, tez danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster