Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Mehmet Tümay 2-)Doktor Öğretim Üyesi Funda Aslan 3-)Doçent Dr Okan Ürker
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Üstdal, K.M., Vuillaume, R., Gülbahar, K. & Soyuğur, R.B. (2006). Sağlık ve Biyolojik Bilimlerde Araştırma (Nasıl Yapılır Nasıl Yazılır), Palme Yayıncılık, Ankara.
K2. Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) Bilim Etiği Komitesi, (2002), Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Day R.A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır? (How To Write And Publish A Scientific Paper), Çev. Gülay Askar Altar, Tübitak, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; Bilimsel araştırma yöntemlerini ve tekniklerini, Bilgiye ulaşma yollarını (ulusal ve uluslararası veri tabanlarını kullanma ve araştırma) ve verileri analiz etme becerilerini kazandırmak. Bilimsel araştırma sonuçlarını akademik yazım kurallarına göre düzenleme ve makale, tez, proje ve rapor hazırlama becerisini kazandırmak. Bilimsel bir araştırma sonucunu ve analizlerini sunabilme becerisi kazandırmak, Literatür kullanımı ve düzenlenmesi öğretmek. Bilimsel yayın etik kurallarını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Bilim ve felsefe ilişkisi, Bilim tarihi, Bir araştırmacıda olması gereken özellikler. Bilimsel yöntem süreçleri. Bilgiye ulaşma yolları (Ulusal ve uluslararası veri tarama tabanları). Bir yayında bulunması gereken temel bölümler. Tez hazırlama. Proje hazırlama. Bilimsel bir rapor hazırlama. Literatür düzenlenmesi ve kullanımı. Bilimsel çalışma sunumu. Bilimsel çalışma etiği. Yayın etiği. Yayın etiği problemleri. Araştırma Etiği, Araştırma etiği problemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
-
|
3
|
Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
4
|
5
|
Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir.
|
4
|
6
|
Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
5
|
7
|
Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
5
|