ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği SBE501 GÜZ-BAHAR 2+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel bilgiye ulaşma yollarını tartışır.
    2-Bilimsel bir çalışmanın sonuçlarını kurallarına uygun olarak analiz eder.
    3-Sağlık bilimlerinde gerçekleşen araştırma ve yayın etiği problemlerine örnek verir.
    4-Araştırma ve yayın etik kurallarını sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 10018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   192
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,4 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri K1-Bölüm1, K2-Bölüm1
    2 Bilim ve Felsefe İlişkisi K1-Bölüm1, K2-Bölüm1
    3 Bilim Tarihi K1-Bölüm2, K2-Bölüm2
    4 Bilimsel yöntem süreçleri K1-Bölüm2, K2-Bölüm2
    5 Sağlık bilimlerinde genel araştırma metotları K1-Bölüm3, K2-Bölüm3
    6 Bir yayında temel bölümler K1-Bölüm3, K2-Bölüm3
    7 Makale hazırlama K1-Bölüm4, K2-Bölüm4
    8 Proje hazırlama K1-Bölüm4, YK1-Bölüm1
    9 Bilimsel rapor hazırlama K1-Bölüm4, YK1-Bölüm1
    10 Literatür düzenleme ve kullanımı K1-Bölüm5, YK1-Bölüm2
    11 Araştırma etiği K1-Bölüm5, K2-Bölüm5
    12 Araştırma etiği problemleri K1-Bölüm5, K2-Bölüm5
    13 Yayın etiği K1-Bölüm6, K2-Bölüm6
    14 Yayın etiği problemleri K1-Bölüm6, K2-Bölüm6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Mehmet Tümay

    2-)Doktor Öğretim Üyesi Funda Aslan

    3-)Doçent Dr Okan Ürker

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Üstdal, K.M., Vuillaume, R., Gülbahar, K. & Soyuğur, R.B. (2006). Sağlık ve Biyolojik Bilimlerde Araştırma (Nasıl Yapılır Nasıl Yazılır), Palme Yayıncılık, Ankara. K2. Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) Bilim Etiği Komitesi, (2002), Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Day R.A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır? (How To Write And Publish A Scientific Paper), Çev. Gülay Askar Altar, Tübitak, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; Bilimsel araştırma yöntemlerini ve tekniklerini, Bilgiye ulaşma yollarını (ulusal ve uluslararası veri tabanlarını kullanma ve araştırma) ve verileri analiz etme becerilerini kazandırmak. Bilimsel araştırma sonuçlarını akademik yazım kurallarına göre düzenleme ve makale, tez, proje ve rapor hazırlama becerisini kazandırmak. Bilimsel bir araştırma sonucunu ve analizlerini sunabilme becerisi kazandırmak, Literatür kullanımı ve düzenlenmesi öğretmek. Bilimsel yayın etik kurallarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Bilim ve felsefe ilişkisi, Bilim tarihi, Bir araştırmacıda olması gereken özellikler. Bilimsel yöntem süreçleri. Bilgiye ulaşma yolları (Ulusal ve uluslararası veri tarama tabanları). Bir yayında bulunması gereken temel bölümler. Tez hazırlama. Proje hazırlama. Bilimsel bir rapor hazırlama. Literatür düzenlenmesi ve kullanımı. Bilimsel çalışma sunumu. Bilimsel çalışma etiği. Yayın etiği. Yayın etiği problemleri. Araştırma Etiği, Araştırma etiği problemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. -
    3 Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. 4
    5 Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. 4
    6 Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur. 5
    7 Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır. -
    9 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    10 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar. 5
    11 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster