Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bakteri kaynaklı gıda riskleri
|
K2-Bölüm-4
|
2
|
Virüs kaynaklı gıda riskleri
|
K2-Bölüm-4
|
3
|
Fungus kaynaklı gıda riskleri
|
K1-Bölüm-7-10
|
4
|
Protozoa kaynaklı gıda riskleri
|
K2-Bölüm-4
|
5
|
Gıdaların bileşiminde bulunan kimyasal tehlikeler
|
K1-Bölüm-13
|
6
|
Çevrede bulunabilen ve gıdalara karışabilen kimyasal tehlikeler
|
K1-Bölüm-9
|
7
|
Hayvansal gıdalarda kalıntı oluşumuna neden olan faktörler
|
K1-Bölüm-14
|
8
|
Gıdalarda veteriner ilaç kalıntıları
|
K1-Bölüm-14
|
9
|
Gıdalarda pestisit kalıntıları
|
K1-Bölüm-13
|
10
|
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ve gıda güvenliği
|
K1-Bölüm-6
|
11
|
Gıda katkı maddeleri
|
K1-Bölüm-16
|
12
|
HACCP kavramı
|
K2-Bölüm-13
|
13
|
Çiftlikten sofraya gıda güvenliği
|
K2-Bölüm-3
|
14
|
Gıda mevzuatı
|
K2-Bölüm-10
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Püssa, T. (2014). Principles of Food Toxicology (2nd ed.). Taylor & Francis Group, New York.
K2. Tayar, M., Yarsan, E. (2014). Veteriner Halk Sağlığı, Dora Basın Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Bursa.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; sağlıklı toplumların oluşmasında gıda güvenliğinin öneminin anlatılması, üretimden tüketime kadar olan zincir içerisinde gıdanın insan sağlığına zarar verecek organik ve inorganik zararlıları anlatır.
|
Dersin İçeriği
|
Gıda güvenliği konularını anlatır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
-
|
3
|
Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
3
|
5
|
Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
-
|
7
|
Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
3
|
10
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
-
|