Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Seminer konusunun belirlenmesi
|
|
2
|
Konuyla ilişkili literatürün veri tabanlarını kullanarak taranması-I
|
|
3
|
Konuyla ilişkili literatürün veri tabanlarını kullanarak taranması-II
|
|
4
|
Konuyla ilişkili literatürün veri tabanlarını kullanarak taranması-III
|
|
5
|
Konuyla ilişkili literatürün veri tabanlarını kullanarak taranması-IV
|
|
6
|
Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi-I
|
|
7
|
Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi-II
|
|
8
|
Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi-III
|
|
9
|
Literatür sentezi-I
|
|
10
|
Literatür sentezi-II
|
|
11
|
Literatür sentezi-III
|
|
12
|
Seminer planlaması
|
|
13
|
Seminer sunum hazırlıkları
|
|
14
|
Seminer sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ülkü Nihan Yazgan Tavşanoğlu
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Ülkü Nihan Yazgan Tavşanoğlu 2-)Doçent Dr. Okan Ürker 3-)Doktor Öğretim Üyesi İlker Şimşek 4-)Doçent Dr. Özgür Kuzukıran 5-)Doktor Öğretim Üyesi Müge Fırat
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Etki değeri yüksek dergilerde (nature, science, global change biology vb.) yayınlanmış bilimsel makaleler
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin literatür tarama bilgi ve becerilerini kullanarak bir konuyu sentezlemesi ve topluluk önünde sunma becerisini geliştirmesini amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, çevre sağlığı alanıyla ilgili literatür taramak için veri tabanlarının kullanımı, ulaşılan bilimsel bilgilerin eleştirel biçimde değerlendirilmesi, bilimsel raporlama ve sunum sürecini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
3
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
-
|
3
|
Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
-
|
5
|
Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
4
|
7
|
Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
5
|
10
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
4
|