ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer CSY500 GÜZ-BAHAR 0+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Verilen bir konuda literatür araştırması yapar
    2-Literatür taramalarından elde ettiği bilgileri sentezler
    3-Bilimsel raporunu topluluk önünde paylaşır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1400
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 10012525
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Seminer konusunun belirlenmesi
    2 Konuyla ilişkili literatürün veri tabanlarını kullanarak taranması-I
    3 Konuyla ilişkili literatürün veri tabanlarını kullanarak taranması-II
    4 Konuyla ilişkili literatürün veri tabanlarını kullanarak taranması-III
    5 Konuyla ilişkili literatürün veri tabanlarını kullanarak taranması-IV
    6 Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi-I
    7 Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi-II
    8 Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi-III
    9 Literatür sentezi-I
    10 Literatür sentezi-II
    11 Literatür sentezi-III
    12 Seminer planlaması
    13 Seminer sunum hazırlıkları
    14 Seminer sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ülkü Nihan Yazgan Tavşanoğlu
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Ülkü Nihan Yazgan Tavşanoğlu

    2-)Doçent Dr. Okan Ürker

    3-)Doktor Öğretim Üyesi İlker Şimşek

    4-)Doçent Dr. Özgür Kuzukıran

    5-)Doktor Öğretim Üyesi Müge Fırat

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Etki değeri yüksek dergilerde (nature, science, global change biology vb.) yayınlanmış bilimsel makaleler
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin literatür tarama bilgi ve becerilerini kullanarak bir konuyu sentezlemesi ve topluluk önünde sunma becerisini geliştirmesini amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bu ders, çevre sağlığı alanıyla ilgili literatür taramak için veri tabanlarının kullanımı, ulaşılan bilimsel bilgilerin eleştirel biçimde değerlendirilmesi, bilimsel raporlama ve sunum sürecini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. -
    3 Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. -
    5 Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir. -
    6 Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur. 4
    7 Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır. -
    9 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. 5
    10 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar. -
    11 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster