Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyoremediyasyonun tanımlanması ve önemi
|
K1-BÖLÜM-9, K2-BÖLÜM-1, K3-BÖLÜM-B
|
2
|
Biyoremediyasyonun temel öğeleri
|
K1-BÖLÜM-9, K2-BÖLÜM-1, K3-BÖLÜM-B
|
3
|
Biyoremediyasyon reaksiyonlarının temel prensipleri
|
K1-BÖLÜM-9, K2-BÖLÜM-1, K3-BÖLÜM-B
|
4
|
Biyoremediyasyonda kullanılan bakteriler
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
5
|
Toprağın biyoremediyasyonu
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
6
|
Atık suların biyoremediyasyonu
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
7
|
Yeraltı sularının biyoremediyasyonu
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
8
|
Radyoaktif atıkların biyoremediyasyonu
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
9
|
Atıkların enerjiye dönüştürülmesi
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
10
|
Petrol yiyen bakteriler
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
11
|
Genetik olarak değiştirilmiş mikroorganizmalarla çevre temizliği
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
12
|
Biyoremediyasyon genomik programları
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
13
|
Biyoremediyasyonda örnek çevresel felaket örnekleri-1
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
14
|
Biyoremediyasyonda örnek çevresel felaket örnekleri-2
|
K1-BÖLÜM-9, K3-BÖLÜM-B
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Müge FIRAT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Thierman, W. J. & Palladino, M.A. (2013). Biyoteknolojiye Giriş, Palme Yayıncılık, Ankara.
K2- Keshav, P. S., Nand, K. S. & Shievesh, S. (2010). Bioremediation: Developments, current practices and perspectives. Genetic Engineering and Biotechnology Journal, Volume 2010: GEBJ-3.
K3- Gabriel, B. (2002). Encyclopedia of environmental microbiology. Wiley-Interscience Publication.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Biyoremediyasyonun ne olduğu, önemi, biyoremediyasyonda kullanılan mikroorganizmalar, aerobik ve anaerobik biyoayrıştırma ile temizleme alanları ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
-
|
3
|
Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
-
|
5
|
Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir.
|
3
|
6
|
Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
4
|
7
|
Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
4
|