Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sucul Ekotoksikoloji - Geleneksel Olmayan Model Organizmaların Kullanıldığı Genotoksikoloji
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Farmasötik Ürünlerin Deniz Ortamında Olumsuz Etkileri: Su ve Sediment Matrislerini Değerlendirmek için Hedef Dışı Olmayan Türlerin Kullanımı
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Ekotoksikoloji ve Genotoksikoloji için Model Olarak Rotiferler
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Sucul Toksisitenin İzlenmesinde Yumuşakça İmmünomarkerlerinin Kullanımı
|
K1-Bölüm 4
|
5
|
Sucul Kirleticilerin Toksisit Değerlendirmesinde Zebra Midye (Dreissena polymorpha) Uygulaması
|
K1-ölüm 5
|
6
|
Çevresel Kirlenmeye Maruz Kalmayı İncelemek İçin Deneysel Bir Model olarak kerevit
|
K1-Bölüm 6
|
7
|
Olası Tatlı Su Konvansiyonel Olmayan Bir Biyomonitör Olarak Kerevit
|
K1-Bölüm 7
|
8
|
Nanotoksisite Çalışmalarında Bir Model Olarak Tatlısu Yengeçleri
|
K1:-Bölüm 8
|
9
|
Organofosfat Pestisit Maruziyetinin Geçerli Göstergeleri Olarak Tatlı Su Karidesleri.
|
K1-Bölüm 9
|
10
|
Genotoksisite Çalışmalarında Balıkların Model Sucul Organizmalar Olarak Kullanımı
|
K1-Bölüm 11
|
11
|
Tatlı Su ve Deniz Balıklarında Polisiklik Aromatik Hidrokarbonların Tetiklediği Genotoksik ve Biyokimyasal Yanıtlar
|
K1-Bölüm 12
|
12
|
Tatlı Su Kirleticilerine Maruz Urodele Amfibilerde Genotoksisite
|
K1-Bölüm 15
|
13
|
Avrupa Amfibilerinin Su Yaşamlarının Evrelerinin Toksikolojik Çalışmalarda Kullanımı
|
K1-Bölüm 16
|
14
|
Toksisite Çalışmalarında Rhinella arenarum`un (Anura, Bufonidae) Gelişim Aşamaları: AMPHITOX, Özelleştirilmiş Bir Laboratuvar Testi
|
K1-Bölüm 17
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Özgür KUZUKIRAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Rico-Martinez, R., Ray, S., Walters, C. R., Garcia, C. F., Parolini, M., Costa, P. M. & Soloneski, S. (2017). Ecotoxicology and Genotoxicology: Non-traditional Aquatic Models. Royal Society of Chemistry.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çevresel kirleticilerin sucul ortamlarda neden olduğu toksikolojik ve genotoksikolojik değişikliklerin tespit edilmesinde yerel olarak rahatlıkla temin edilebilecek olan model sucul canlıların kullanımını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Sucul Ekotoksikoloji - Geleneksel Olmayan Model Organizmaların Kullanıldığı Genotoksikoloji
Farmasötik Ürünlerin Deniz Ortamında Olumsuz Etkileri: Su ve Tortu Matrislerini Değerlendirmek için Hedef Dışı Olmayan Türlerin Kullanımı
Ekotoksikoloji ve Genotoksikoloji için Model Olarak Rotiferler
Sucul Toksisitenin İzlenmesinde Yumuşakça İmmünomarkerlerinin Kullanımı
Ortaya Çıkan Sucul Kirleticilerin Toksisite Değerlendirmesinde Zebra Midye (Dreissena polymorpha) Uygulaması
Kerevit: Çevresel Kirlenmeye Maruz Kalmayı İncelemek İçin Deneysel Bir Model
Olası Tatlı Su Konvansiyonel Olmayan Bir Biyomonitör Olarak Kerevit
Nanotoksisite Çalışmalarında Bir Model Olarak Tatlısu Yengeçleri
Organofosfat Pestisit Maruziyetinin Geçerli Göstergeleri Olarak Tatlı Su Karidesleri.
Genotoksisite Çalışmalarında Balıkların Model Sucul Organizmalar Olarak Kullanımı
Tatlı Su ve Deniz Balıklarında Polisiklik Aromatik Hidrokarbonların Tetiklediği Genotoksik ve Biyokimyasal Yanıtlar
Tatlı Su Kirleticilerine Maruz Urodele Amfibilerde Genotoksisite
Avrupa Amfibilerinin Su Yaşamlarının Evrelerinin Toksikolojik Çalışmalarda Kullanımı
Toksisite Çalışmalarında Rhinella arenarum`un (Anura, Bufonidae) Gelişim Aşamaları: AMPHITOX, Özelleştirilmiş Bir Laboratuvar Testi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
-
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4
|
3
|
Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
4
|
Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
-
|
5
|
Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir.
|
4
|
6
|
Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
4
|
7
|
Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
-
|