Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprak Ekotoksikolojisinde Standartlaştırılmamış Omurgasızların Kullanımı
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Toprakta Yüksek Düzeyli Çok Türlü Çalışmalar: Pestisitlerin Çevresel Risk Değerlendirmesine İlişkin Beklentiler ve Uygulamalar
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Aporrectodea longa (Annelida, Lumbricidae): Çevrede Genotoksisite Değerlendirmesi için Uygun Bir Solucan Modeli
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Kirlenmiş Toprağın Genotoksik Potansiyelinin Değerlendirilmesinde Salyangoz Helix aspersa Kullanımı
|
K1-Bölüm 4
|
5
|
Çevresel Stresörlerin Hücresel Etkilerinin Değerlendirilmesinde Örümcek Kullanımı
|
K1-Bölüm 5
|
6
|
Yeni Bir Araç Olarak Agrokimyasalların ve Diğer Kirleticilerin Etkilerini Değerlendirmek için Brezilya Kurbağalarındaki Melanin pigmentli Hücrelerin Kullanımı
|
K1-Bölüm 6
|
7
|
Toksikolojik Çalışmalarda Avrupa Amfibiklerinin Karasal Yaşam Evrelerinin kullanımı
|
K1-Bölüm 7
|
8
|
Tarım ve Pestisitlerin Amfibi Karasal Yaşam Evreleri Üzerindeki Etkileri
|
K1-Bölüm 8
|
9
|
Çevresel İzleme Çalışmalarında Genotoksisite için Uygun Model Odontophrynus cordobae
|
K1-Bölüm 9
|
10
|
Agrokimyasalların Toksik, Sitotoksik ve Genotoksik Etkilerinin Araştırılması için Biyolojik Model Olarak Doğrudan Gelişen Kurbağa Eleutherodactylus johnstonei (Eleutherodactylidae)
|
K1-Bölüm 10
|
11
|
Toksikolojik Çalışmalarda Geçerli Bir Gösterge Olarak Kertenkele Salvator merianaları (Squamata, Teiidae)
|
K1-Bölüm 11
|
12
|
Kirleticilerin Değerlendirilmesinde Deneysel Model Olarak Karasal Kertenkele Podarcis sicula
|
K1-Bölüm 12
|
13
|
Ekotoksikolojide Model Türler Olarak Sarı Bacaklı Martı Larus michahellis (Charadriiformes, Laridae): Çevre Kirleticilerinin İzlenmesi ve Toksisite Değerlendirilmesi
|
K1-Bölüm 13
|
14
|
Çevresel Toksisite Testi için Kuş Modeli Olarak Güney Amerikalı Cowbirds
|
K1-Bölüm 14
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
-
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4
|
3
|
Çevre Sağlığı alanında elde edinilen bilgileri farklı disiplinler ile birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
4
|
Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer.
|
-
|
5
|
Çevre Sağlığı ile ilgili bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirir.
|
4
|
6
|
Çevre Sağlığı ile ilgili veri toplama, yorumlama, bilimsel etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
4
|
7
|
Çevre Sağlığı alanı ile ilgili konularda iyileştirme stratejiler geliştirir ve yönetim planları hazırlar.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisini kazanır.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
10
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bu mevzuatları yorumlar.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik değerleri göz önünde bulundurur.
|
-
|