Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Cinsellik Giriş, Cinsellikte Farklı Bakış Açıkları ve Cinsel Mitler
|
K1
|
2
|
Cinsel Gelişim ve Cinsel Kimlik
|
K1
|
3
|
Kadın ve Erkekte Cinsellik Fizyolojisi
|
K1
|
4
|
Cinselliği Etkileyen Faktörler
|
K2
|
5
|
Cinsel Sağlığı Etkileyen Faktörler
|
K2
|
6
|
Yaşam Dönemlerinde Cinsel Sağlığı Etkileyen Durumlar
|
K2
|
7
|
Kadında Cinsel Fonksiyon Bozuklukları 1
|
K3
|
8
|
Kadında Cinsel Fonksiyon Bozuklukları 2
|
K3
|
9
|
Gebelik, Emzirme ve Doğum Sonu Dönemlerde Cinsel Sağlık
|
K3
|
10
|
Kontraseptif Yöntemler ve Cinsel Sağlık
|
K4
|
11
|
Menopoz ve Andropoz Döneminde Cinsel Sağlık
|
K4
|
12
|
Kanser ve Cinsel Sağlık
|
K5
|
13
|
Cinsel Eğitim 1
|
K5
|
14
|
Cinsel Eğitim 2
|
K6
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Demet Aktaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Sakine Yılmaz
|
Kaynaklar
|
K1. Everett S (2004). Second Ed., Handbook of Contraception and Reproductive Sexual Health, Bailliere Tindall.
K2. Tomlinson J (2004) ABC of Sexual Health, 2nd Edition, BMJ Books
K3. Lockwood S. (2008), Contemporary Issues in Women`s Cancers, Society of Gynecologic Nurse Oncologists.
K4. Taşkın L. (2009) Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Genişletilmiş IX. Baskı Ankara: Sistem Ofset Matbaacılık. Fincanoğlu, N, Bulut, A. (2000) Cinsel Sağlık Bilgileri Eğitimi Öğretmen El Kitabı, İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı, İstanbul.
K5. Yetkin N, İncesu C (2001) Cinsel İşlev Bozuklukları, Roche, İstanbul.
K6.Çokar M, Nalbant H (2003) Öğretmen ve öğretmen adayları için cinsel sağlık eğitimi, Ceren Tanıtım, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Cinsel sağlığın sürdürülmesine yönelik eğitim ve danışmanlık rollerini geliştirebilmesi, Kadın ve erkeğin sağlığını cinsellik boyutuyla bütüncül olarak ele alabilmesi, Cinsel sağlıkla ilişkili sağlık problemlerini tanımlayabilmesi ve bu durumların cinsel rol ve işlevin nasıl etkilendiğini tartışabilmesi beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
1. Cinsellik kavramını, Yaşam evrelerine göre cinsel gelişimi, duygusal gelişimi tanımlama
2. Cinsel eylem fizyolojisini, Cinsel hakları, gençlerin cinsel sağlık gereksinimlerini tanımlama, Karar verebilme ve güvenli davranış becerisini yerine getirme
3. Cinsel fonksiyon bozuklukları, nedenleri, toplumsal cinsiyet rolünün cinselliğe etkisini, Cinsellik ve diğer norm dışı davranışları tanımlama
4. Cinsel kimlik, cinsel roller ve aile etkisini, Cinselliğin fiziksel, psikolojik ve sosyal boyutunu, Cinsel sağlık ile ilişkili eğitimleri tanımlama, planlama ve değerlendirme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Hemşirelik lisans yeterliliklerine dayalı olarak Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında teorik ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
-
|
2
|
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanında teorik ve uygulama bilgilerini davranışa dönüştürür.
|
5
|
3
|
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği ile ilgili disiplinler arasında profesyonel iletişim ve etkileşimin önemini tanımlar.
|
4
|
4
|
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır.
|
5
|
5
|
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşır.
|
-
|
6
|
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği alanındaki bilimsel araştırmalarda kullanmak için uygun bilimsel araştırma yöntemlerini kullanır.
|
-
|
7
|
Güncel gelişmelerden ve araştırmalarından elde ettiği sonuçları, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır.
|
-
|
8
|
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
|
4
|
9
|
Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.
|
-
|