ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması II İHH504 GÜZ-BAHAR 0+8 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1- İç hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgileri uygulamaya yorumlar.
    2-Erişkinlerde görülen akut ve kronik sağlık problemleri konusunda hemşirelik sürecini tanımlar.
    3-Klinik uygulama alanının eğitim ortamı olarak etkin kullanılmasını planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler4011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   189
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,3 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı, uygulama alanını tanıma, ekip ile tanışma K1, K2, K3, bölüm 1,2
    2 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin belirlenmesi, tanılanması K1, K2, K3 bölüm 3,4
    3 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-1 K1, K2, K3 bölüm 5,6,7
    4 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-2 K1, K2, K3 bölüm 7,8
    5 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-3 K1, K2, K3 bölüm 7,8
    6 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-4 K1, K2, K3, YK1 bölüm 9,10,11,12
    7 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-5 K1, K2, K3, YK1 bölüm 9,12,13,14
    8 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-6 K1, K2, K3, YK1 bölüm 10,11,14,15
    9 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-7 K1, K2, K3, YK2 bölüm 16,17,15,20
    10 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-8 K1, K2, K3, YK2 bölüm 16,17,15,20
    11 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-9 K1, K2, K3, YK1, YK2 bölüm 1,3,5
    12 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-10 K1, K2, K3, YK1, YK2 bölüm 1,3,5
    13 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-11 K1, K2, K3 bölüm 19,20,22
    14 Ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi-12 K1, K2, K3 bölüm 23,25,27
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Aslı TOK ÖZEN
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Aslı Tok Özen

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Özlem BULANTEKİN DÜZALAN, Dr. Öğr. Üyesi Seher GÖNEN ŞENTÜRK
    Kaynaklar K1: Black, J.M., Hawks, J.H. (2009). Medical Surgical Nursing: Clinical Management for Positive Outcomes. Saunders. K2: Gulanick, M., Myers, J.L. (2017). Nursing Care Plans, Nursing Diagnoses, Interventions Outcomes. Mosby Year Book. United States of America: Elsevier. K3: Karadakovan, A., Aslan, F.E. (2020). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
    Yardımcı Kitap YK1: İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle ilgili Süreli Yayınlar Dergiler YK2: Evidence Based Nursing http://www.science.at/journals/medicine/nurse.html
    Dersin Amacı Kronik hastalığa sahip bireylerin gereksinimlerine uygun hemşirelik sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı, uygulama alanını tanıma, ekip ile tanışma, ders içeriği doğrultusundaki sistemlerle ilgili sağlık problemi olan erişkin bireyin belirlenmesi, tanılanması, sağlık problemi olan erişkin bireyin hemşirelik bakımının planlanması, uygulanması ve bakım sonuçlarının değerlendirilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İç hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiler hakkında yorum yapar. 3
    2 İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri hemşirelik bakımına yansıtır. -
    3 Hemşirelik ve diğer sağlık disiplinleri ile etkin iletişim sağlar. 4
    4 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki sorunları değerlendirir. -
    5 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki akut/kronik durumlara çözüm üretir. 4
    6 İç hastalıkları hemşireliği alanına yönelik yapılmış kanıta dayalı çalışmaları ve güncel bilgileri takip eder. -
    7 Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster