Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seher GÖNEN ŞENTÜRK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Gözde Özaras Öz 2-)10186 10186 10186 3-)Doktor Öğretim Üyesi Seher Gönen Şentürk 4-)Doktor Öğretim Üyesi Müjgan Onarıcı 5-)Doçent Dr. Huri Seval Gönderen Çakmak
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Özlem BULANTEKİN DÜZALAN
Dr. Öğr. Üyesi Seval GÖNDEREN ÇAKMAK
|
Kaynaklar
|
K1: Lewis, S.L., Dirksen, S.R., Heitkemper, M.M., Bucher, L., Camer,a I.M. (2011). Medical-Surgical Nursing, Assessment and Management of Clinical Problems. United States of America: Elsevier Mosby.
K2: Akdemir, N., Birol, L. (2020). İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
K3: Karadakovan, A., Aslan, F.E. (2020). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım.
Ankara: Akademisyen Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle ilgili Süreli Yayınlar Dergiler
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencinin, ilgi duyduğu alan ile ilgili araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme basamaklarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencinin ilgi ve ihtiyacı doğrultusunda seminer konusunun belirlenmesi
Literatür taraması-1
Literatür taraması-2
Literatür taraması-3
Veri toplama-1
Veri toplama-2
Veri toplama-3
Veri toplama-4
Veri toplama-5
Veri analizi-1
Veri analizi-2
Rapor hazırlama-1
Rapor hazırlama-2
Sunum yapma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İç hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiler hakkında yorum yapar.
|
3
|
2
|
İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri hemşirelik bakımına yansıtır.
|
-
|
3
|
Hemşirelik ve diğer sağlık disiplinleri ile etkin iletişim sağlar.
|
-
|
4
|
İç hastalıkları hemşireliği alanındaki sorunları değerlendirir.
|
4
|
5
|
İç hastalıkları hemşireliği alanındaki akut/kronik durumlara çözüm üretir.
|
2
|
6
|
İç hastalıkları hemşireliği alanına yönelik yapılmış kanıta dayalı çalışmaları ve güncel bilgileri takip eder.
|
3
|
7
|
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
4
|