ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sosyal Hizmet Kuram ve Uygulamaları SHB502 BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bireylerle, ailelerle, gruplarla ve toplumla sosyal hizmet sürecinin kuramsal temelini açıklar
    2-Bireyler, ailelerle, gruplarla ve toplumla sosyal hizmet konularında ileri uygulama yapabilme becerisini geliştirir.
    3-Genelci sosyal hizmet bakış açısından sosyal hizmetin uygulama basamaklarını açıklar.
    4-Planlı sosyal hizmet müdahalesi basamaklarına uygun düşünme ve davranma becerilerini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler3022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyal Hizmet uygulama kuramlarına genel giriş K1 BÖLÜM 1
    2 Sosyal Hizmette Uygulama Düzeyleri K1 BÖLÜM 1
    3 Sosyal Hizmet Kuramları ve Bu Kuramlar Çerçevesinde Planlı Müdahale- Değişim Süreçleri K1 BÖLÜM 2
    4 Bireylerle sosyal hizmet kuramları K1 BÖLÜM 3
    5 Bireylerle sosyal hizmette, değerlendirme ve planlama süreci K5 BÖLÜM 1
    6 Ailelerle Sosyal Hizmet Kuramları K2 BÖLÜM 3
    7 Ailelerle sosyal hizmet uygulaması K2 BÖLÜM 4
    8 Değerler, etik ve etik ikilemler K1 BÖLÜM 4
    9 Planlı müdahale süreci K4 BÖLÜM 5
    10 Gruplarla sosyal hizmet kuramları K5 BÖLÜM 6
    11 Toplumla sosyal hizmet uygulaması ve aşamaları K3 BÖLÜM 4
    12 Toplumla sosyal hizmet uygulama örnekleri K3 BÖLÜM 5
    13 Sivil Toplum Örgütlerinde Sosyal Hizmet Uygulamaları K3 BÖLÜM 6
    14 Planlı Değişme Süreci ve değerlendirme K5 BÖLÜM 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri, SHU Derneği Yayını, Yayın No:16, Ankara K2. Collins, D., Jordan, C. ve Coleman, H. (2007). Introduction to Family Social Work, Second Ed., Thomson, Brooks/Cole K3. Brody, R. ve Nair, M.D. (2000). Macro Practice: A Generalist Approach. Gregory Publishing Co K4. Shefor ,W.B ve Horesi.C.r. (2002). Technıques and Guıdelınes for Social Work Practice, USA. K5. Teater, B. (2015). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri, Nika Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Genelci sosyal hizmet yaklaşımı çerçevesinde bireylerle, ailelerle, gruplarla ve toplumla sosyal hizmet uygulaması için uygulama kuramlarını incelemek, uygulama düzeylerinin teorik çerçevesini kavramak ve sosyal hizmet bilgisi ve becerilerini kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bilgi, Beceri, Değer Sistemi, Sosyal Hizmet Kuram İlişkisi, Sosyal Hizmette Uygulama Düzeyleri, Sistem yaklaşımı, Eko-sistem yaklaşımı, Güçlendirme yaklaşımı, Etnik-duyarlılık yaklaşımı, Feminist yaklaşım, Psiko-dinamik teori, Davranışçı teori, makro sistemlerle sosyal hizmet uygulamasının teorik çerçevesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet kuramlarını uygular. 4
    2 Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması yapar. 2
    3 İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilmeyi becerir. -
    4 Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir. 3
    5 Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. -
    6 Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. 3
    7 Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisini edinir. -
    8 Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer olarak kabul eder. -
    9 Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilir. -
    10 Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçlerini yorumlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster