Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Entegrasyon, Göç ve Sosyal Uyum Konularında Temel Kavramlar
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Göç ve Sosyal Hizmet
|
K2 BÖLÜM 2
|
3
|
Göçmen Grupların Yaşadıkları Travma Türleri
|
K2 BÖLÜM 5
|
4
|
Kadın Göçmenler
|
K2 BÖLÜM 6
|
5
|
Çocuk Göçmenler
|
K2 BÖLÜM 7
|
6
|
Farklı Cinsel Yönelimi olan Göçmen Gruplar
|
K2 BÖLÜM 7
|
7
|
Engelli Göçmenler
|
K2 BÖLÜM 8
|
8
|
Yaşlı Göçmenler
|
K2 BÖLÜM 8
|
9
|
Erkek Göçmenler
|
K2 BÖLÜM 9
|
10
|
Göçmenlere yönelik uyum sürecinde Sağlık, istihdam ve eğitim hizmetleri
|
K1 BÖLÜM 3
|
11
|
Göçmenlerin uyum ve sosyal bütünleşmesi için psikososyal destek
|
K1 BÖLÜM 4
|
12
|
Göçmen gruplarda travma olgusu ve psikoterapotik müdahaleler Destekleyici Psikoterapi Müdahaleleri I
|
K3 BÖLÜM 2
|
13
|
Göçmen gruplarda travma olgusu ve psikoterapotik müdahaleler Destekleyici Psikoterapi Müdahaleleri II
|
K3 BÖLÜM 3
|
14
|
Göçmen grupta travma olgusu ve psikoterapotik müdahaleler Destekleyici Psikoterapi Müdahaleleri Sonlandırma
|
K3 BÖLÜM 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Serdar Aykut
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Doytcheva, M. (2016). Çokkültürlülük, İletişim Yayınları, Ankara.
K2. Chang-Muy, F. & Congress, E.(2009). Social Work with Immigrants and Refugees; Legal Issues, Clinical Skills and Advocacy, ND, Alabama.
K3. Potocky, T. (2002). Best Practices for Social Work with Refugees & Immigrant, NY, Columbia.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Farklı göçmen grupların yaşadıkları göç öncesi ve sonrası travmalara yoğunlaşmak ve gittikleri ülkelerdeki ev sahibi topluma uyumları ve psikososyal destek hizmetlerini tartışmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Birlikte yaşama ve sosyal bütünleşme uygulamaları, Göçmenlerin karşılaştığı çeşitli travma biçimleri, farklı travma türleri,göç sonucu oluşan travmanın kadınlar, erkekler, gençler ve çocuklar üzerindeki etkisi ve farklı tepkiler, Göçmenlerde travma olgusu ve destekleyici psikoterapi müdahaleler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet kuramlarını uygular.
|
2
|
2
|
Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması yapar.
|
-
|
3
|
İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilmeyi becerir.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
|
3
|
6
|
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
|
3
|
7
|
Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisini edinir.
|
-
|
8
|
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer olarak kabul eder.
|
4
|
9
|
Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilir.
|
3
|
10
|
Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçlerini yorumlar.
|
-
|