ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SOSYAL HİZMETTE GÖÇ VE TRAVMA SHB505 BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Göç, entegrasyon ve sosyal bütünleşme ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Travma kavramını ve çeşitli göçmen nüfusun deneyimlediği farklı travma türlerini açıklar.
    3-Travmaya tepki vermede kişisel, kültürel, yaş ve cinsiyet farklılıklarını değerlendirir.
    4- Travma mağduru bireylerle çalışırken etik düşünceyi tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler3022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Entegrasyon, Göç ve Sosyal Uyum Konularında Temel Kavramlar K1 BÖLÜM 1
    2 Göç ve Sosyal Hizmet K2 BÖLÜM 2
    3 Göçmen Grupların Yaşadıkları Travma Türleri K2 BÖLÜM 5
    4 Kadın Göçmenler K2 BÖLÜM 6
    5 Çocuk Göçmenler K2 BÖLÜM 7
    6 Farklı Cinsel Yönelimi olan Göçmen Gruplar K2 BÖLÜM 7
    7 Engelli Göçmenler K2 BÖLÜM 8
    8 Yaşlı Göçmenler K2 BÖLÜM 8
    9 Erkek Göçmenler K2 BÖLÜM 9
    10 Göçmenlere yönelik uyum sürecinde Sağlık, istihdam ve eğitim hizmetleri K1 BÖLÜM 3
    11 Göçmenlerin uyum ve sosyal bütünleşmesi için psikososyal destek K1 BÖLÜM 4
    12 Göçmen gruplarda travma olgusu ve psikoterapotik müdahaleler Destekleyici Psikoterapi Müdahaleleri I K3 BÖLÜM 2
    13 Göçmen gruplarda travma olgusu ve psikoterapotik müdahaleler Destekleyici Psikoterapi Müdahaleleri II K3 BÖLÜM 3
    14 Göçmen grupta travma olgusu ve psikoterapotik müdahaleler Destekleyici Psikoterapi Müdahaleleri Sonlandırma K3 BÖLÜM 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Serdar Aykut

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Doytcheva, M. (2016). Çokkültürlülük, İletişim Yayınları, Ankara. K2. Chang-Muy, F. & Congress, E.(2009). Social Work with Immigrants and Refugees; Legal Issues, Clinical Skills and Advocacy, ND, Alabama. K3. Potocky, T. (2002). Best Practices for Social Work with Refugees & Immigrant, NY, Columbia.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Farklı göçmen grupların yaşadıkları göç öncesi ve sonrası travmalara yoğunlaşmak ve gittikleri ülkelerdeki ev sahibi topluma uyumları ve psikososyal destek hizmetlerini tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Birlikte yaşama ve sosyal bütünleşme uygulamaları, Göçmenlerin karşılaştığı çeşitli travma biçimleri, farklı travma türleri,göç sonucu oluşan travmanın kadınlar, erkekler, gençler ve çocuklar üzerindeki etkisi ve farklı tepkiler, Göçmenlerde travma olgusu ve destekleyici psikoterapi müdahaleler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet kuramlarını uygular. 2
    2 Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması yapar. -
    3 İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilmeyi becerir. -
    4 Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir. -
    5 Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. 3
    6 Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. 3
    7 Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisini edinir. -
    8 Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer olarak kabul eder. 4
    9 Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilir. 3
    10 Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçlerini yorumlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster