ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Medya ve Sosyal Hizmet SHB503 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Medyanın fiziksel, sosyal, davranışsal ve bilişsel etkilerini özetler.
    2-Medya etkilerini açıklayan teorileri karşılaştırır.
    3-Bağımlılık, siber zorbalık ve şiddet gibi konularda medya kullanımıyla ilgili sorunları değerlendirir.
    4-Medyanın aileler üzerindeki etkilerini açıklar.
    5-Sosyal hizmet uygulamasında medyanın rolünü tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler3022856
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Medyanın tarihsel gelişimi K1 B1
    2 Medya etkilerini açıklayan kuramlar K1 B2
    3 Medya kullanımının yararları K1 B4
    4 Medyanın fiziksel ve bilişsel etkileri K1 B3
    5 Medyanın sosyal etkileri K1 B9
    6 Medyanın davranışsal etkileri K1 B7, K1 B8
    7 Medya ve bağımlılık K6 (TAMAMI)
    8 Siber zorbalık ve siber mağduriyet K3 B1, K3 B2, YK1(TAMAMI)
    9 Ailelerin medya kullanımı K2 (TAMAMI), K3 B5
    10 Medya ve şiddet K1 B10, K1B11
    11 Medya okuryazarlığı K1 B12
    12 Medya ve sosyal hizmet K4(TAMAMI)
    13 Sosyal hizmet uygulamalarında medya: örnek uygulamalar K5 (TAMAMI), YK2 (TAMAMI), YK3(TAMAMI)
    14 Sosyal hizmet uygulamalarında medya: örnek uygulamalar K7(TAMAMI)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kirsh, S. J. (2010). Media and youth: A developmental perspective. John Wiley & Sons, NY. K2. Coyne, S. M., Padilla-Walker, L. M., Fraser, A. M., Fellows, K., & Day, R. D. (2014). "Media time= family time" positive media use in families with adolescents. Journal of Adolescent Research, 29(5), 663-688. K3. Campbell, M., & Bauman, S. (Eds.). (2018). Reducing cyberbullying in schools: International evidence-based best practices. Academic Press, Tucson. K4. Chan, C. (2016). A scoping review of social media use in social work practice. Journal of Evidence-Informed Social Work, 13(3), 263-276. K5. Kimball, E., & Kim, J. (2013). Virtual boundaries: Ethical considerations for use of social media in social work. Social Work, 58(2), 185-188. K6. Kırık, A. M. (2013). Gelişen Web Teknolojileri ve Sosyal Medya Bağımlılığı. Sosyal Medya Araştırmaları, 1, 77-101. K7. Çalış, N. (2019). The role of media in public image of socıal work profession/sosyal hizmet mesleğinin kamusal imajında medyanın rolü. Current Problems and Approaches in Social Work, 39.
    Yardımcı Kitap YK1. Akgül, G. (2020). Siber Zorbalığın Nedenleri Üzerine Kuramsal Açıklamalar. Gelişim ve Psikoloji Dergisi, 1(2), 149-167. YK2. Chitat C. (2016). A Scoping Review of Social Media Use in Social Work Practice, Journal of Evidence-Informed Social Work, 13(3), 263-276, DOI: 10.1080/23761407.2015.1052908 YK3. Özcan, E., Uslu, G., İbişoğlu, Ş. C., & Dinçer, E. N. (2018). Ergenlerde akran zorbalığının sosyal medyada üretimi ve yeniden üretiminin okul sosyal hizmeti bağlamında değerlendirilmesi. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi-BÜSBİD, 3(2), 78-102.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin medyanın çocuk, genç ve aile üzerindeki etkilerini konusunda bilgi sahibi olmalarıdır. Sosyal hizmet uygulamalarında medyanın etkileri ve medya kullanımına ilişkin sorunlar konusunda farkındalık kazanmaları ve bu alandaki güncel araştırmaları takip etmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamına, geçmişten günümüze medya, bireyler ve aile üzerinde olumlu olumsuz etkileri, medya kullanımında karşılaşılan sorunlar ile sosyal hizmet alanında medyanın önemi konuları ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet kuramlarını uygular. 1
    2 Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması yapar. -
    3 İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilmeyi becerir. -
    4 Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir. -
    5 Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. 2
    6 Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. -
    7 Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisini edinir. -
    8 Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer olarak kabul eder. -
    9 Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilir. 2
    10 Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçlerini yorumlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster