ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Medya ve Sosyal Hizmet SHB503 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Medyanın fiziksel, sosyal, davranışsal ve bilişsel etkilerini özetler.
    2-Medya etkilerini açıklayan teorileri karşılaştırır.
    3-Bağımlılık, siber zorbalık ve şiddet gibi konularda medya kullanımıyla ilgili sorunları değerlendirir.
    4-Medyanın aileler üzerindeki etkilerini açıklar.
    5-Sosyal hizmet uygulamasında medyanın rolünü tartışır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kirsh, S. J. (2010). Media and youth: A developmental perspective. John Wiley & Sons, NY. K2. Coyne, S. M., Padilla-Walker, L. M., Fraser, A. M., Fellows, K., & Day, R. D. (2014). "Media time= family time" positive media use in families with adolescents. Journal of Adolescent Research, 29(5), 663-688. K3. Campbell, M., & Bauman, S. (Eds.). (2018). Reducing cyberbullying in schools: International evidence-based best practices. Academic Press, Tucson. K4. Chan, C. (2016). A scoping review of social media use in social work practice. Journal of Evidence-Informed Social Work, 13(3), 263-276. K5. Kimball, E., & Kim, J. (2013). Virtual boundaries: Ethical considerations for use of social media in social work. Social Work, 58(2), 185-188. K6. Kırık, A. M. (2013). Gelişen Web Teknolojileri ve Sosyal Medya Bağımlılığı. Sosyal Medya Araştırmaları, 1, 77-101. K7. Çalış, N. (2019). The role of media in public image of socıal work profession/sosyal hizmet mesleğinin kamusal imajında medyanın rolü. Current Problems and Approaches in Social Work, 39.
    Yardımcı Kitap YK1. Akgül, G. (2020). Siber Zorbalığın Nedenleri Üzerine Kuramsal Açıklamalar. Gelişim ve Psikoloji Dergisi, 1(2), 149-167. YK2. Chitat C. (2016). A Scoping Review of Social Media Use in Social Work Practice, Journal of Evidence-Informed Social Work, 13(3), 263-276, DOI: 10.1080/23761407.2015.1052908 YK3. Özcan, E., Uslu, G., İbişoğlu, Ş. C., & Dinçer, E. N. (2018). Ergenlerde akran zorbalığının sosyal medyada üretimi ve yeniden üretiminin okul sosyal hizmeti bağlamında değerlendirilmesi. Başkent Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi-BÜSBİD, 3(2), 78-102.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin medyanın çocuk, genç ve aile üzerindeki etkilerini konusunda bilgi sahibi olmalarıdır. Sosyal hizmet uygulamalarında medyanın etkileri ve medya kullanımına ilişkin sorunlar konusunda farkındalık kazanmaları ve bu alandaki güncel araştırmaları takip etmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamına, geçmişten günümüze medya, bireyler ve aile üzerinde olumlu olumsuz etkileri, medya kullanımında karşılaşılan sorunlar ile sosyal hizmet alanında medyanın önemi konuları ele alınacaktır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster