ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KARŞILAŞTIRMALI ÇOCUK VE GENÇLİK POLİTİKA VE HİZMETLERİ SHB506 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocukluklarla ilgili yönetsel örgütlenme, sistem, yapılar ve politikalar arasındaki ilişkileri analiz eder
    2-Bürokratik mekanizmaları çocuk dostu bakış açısıyla değerlendirir.
    3-Kamu yönetiminin durumunu çocuk hakları ve çocukluk paradigmaları açısından karşılaştırır.
    4-Kamu politikalarına uygun düşünme ve davranış becerilerini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje2013535
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocukluk ve Gençlikle İlgili Kavramsal Çerçeve K4.B.2
    2 Çocuk Hakları Kavramı K4. K2. B.3.
    3 Çocuk ve Politika İlişkisi K2.
    4 Eğitim Politikaları K3.
    5 Medya ve Gençlik YK2.
    6 Kentsel ve Çevresel Sorunlar Karşısında Çocuk ve Gençler YK2
    7 Çocuk Koruma Kanunu ve İlgili Mevzuat YK1.
    8 Sunum konularının belirlenmesi
    9 Çocuklara Yönelik Karşılaştırmalı Yönetsel Yapı ve Politikalar K1.B.1.
    10 Kanada`da Çocuklara Yönelik Yönetsel Yapı ve Politikalar K1. B.7.
    11 Almanya`da Çocuklara Yönelik Yönetsel Yapı ve Politikalar K1.B3.
    12 Ödevlerin Sunumu 1
    13 Ödevlerin Sunumu 2
    14 Ödevlerin Sunumu 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Azize Serap TUNÇER
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Azize Serap Tunçer

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Işıkçı, Y.M. & Dirikoç, A. (Ed.) (2020) Çocuklara Yönelik Karşılaştırmalı Yönetsel Yapılar. Astana. Ankara. K2.Işıkçı, Y.M. (2019). Çocuk Gözüyle Türkiyede Çocuk Hakları Sorunu. Astana. Ankara. K3. İnal, K.(2014). Çocuk ve Demokrasi. (1-131). Ayrıntı. İstanbuİ. K4. Franklın, B.(1993). Çocuk Hakları. Çev. Alev Türker. Ayrıntı. İstanbul. K5.Tunçer, A.S. (2020). Kanadada Çocuklara Yönelik Yönetsel Örgütlenme ve Politikalar. Çocuklara Yönelik Karşılaştırmalı Yönetsel Yapılar. Işıkçı, Y.M. Dirikoç. A. (Eds). (267-290s.). Astana. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1.2005 tarih ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu ile 2012 tarih ve 6284 Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun YK2.Tunçer, A.S. (2018). Yaşayan Türk Edebiyatçılarında Kentli Gençlik Algısı. V. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ed. Tacettin Şimşek& Bican Veysel Yıldız. 19-20 Ekim. İstanbul. 397-407.
    Dersin Amacı Çocuklarla ilgili yönetsel ve sivil örgütlenmeleri, sistemleri ve kamu politikalarını Türkiye ve dünyadaki örnekleri açısından ele alıp analiz etmek
    Dersin İçeriği Çocukluk ve Gençlik Kavramları, Kamu Yönetimi Politikaları ve Kentsel ve Çevresel sorunlar karşısında çocuk ve genç, Çocuk Hukuku, Çocuk ve gençlik konusunda karşılaştırmalı sistemler, örgütler ve politikalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet kuramlarını uygular. -
    2 Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması yapar. 5
    3 İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilmeyi becerir. -
    4 Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir. -
    5 Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. -
    6 Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. -
    7 Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisini edinir. 3
    8 Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer olarak kabul eder. 3
    9 Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilir. -
    10 Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçlerini yorumlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster