Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Azize Serap TUNÇER
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Azize Serap Tunçer
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Işıkçı, Y.M. & Dirikoç, A. (Ed.) (2020) Çocuklara Yönelik Karşılaştırmalı Yönetsel Yapılar. Astana. Ankara.
K2.Işıkçı, Y.M. (2019). Çocuk Gözüyle Türkiyede Çocuk Hakları Sorunu. Astana. Ankara.
K3. İnal, K.(2014). Çocuk ve Demokrasi. (1-131). Ayrıntı. İstanbuİ.
K4. Franklın, B.(1993). Çocuk Hakları. Çev. Alev Türker. Ayrıntı. İstanbul.
K5.Tunçer, A.S. (2020). Kanadada Çocuklara Yönelik Yönetsel Örgütlenme ve Politikalar. Çocuklara Yönelik Karşılaştırmalı Yönetsel Yapılar. Işıkçı, Y.M. Dirikoç. A. (Eds). (267-290s.). Astana. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.2005 tarih ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu ile 2012 tarih ve 6284 Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun
YK2.Tunçer, A.S. (2018). Yaşayan Türk Edebiyatçılarında Kentli Gençlik Algısı. V. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu. Ed. Tacettin Şimşek& Bican Veysel Yıldız. 19-20 Ekim. İstanbul. 397-407.
|
Dersin Amacı
|
Çocuklarla ilgili yönetsel ve sivil örgütlenmeleri, sistemleri ve kamu politikalarını Türkiye ve dünyadaki örnekleri açısından ele alıp analiz etmek
|
Dersin İçeriği
|
Çocukluk ve Gençlik Kavramları, Kamu Yönetimi Politikaları ve Kentsel ve Çevresel sorunlar karşısında çocuk ve genç, Çocuk Hukuku, Çocuk ve gençlik konusunda karşılaştırmalı sistemler, örgütler ve politikalar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet kuramlarını uygular.
|
-
|
2
|
Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması yapar.
|
5
|
3
|
İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilmeyi becerir.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
|
-
|
6
|
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
|
-
|
7
|
Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisini edinir.
|
3
|
8
|
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer olarak kabul eder.
|
3
|
9
|
Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilir.
|
-
|
10
|
Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçlerini yorumlar.
|
3
|