ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    AİLE KURAMLARI SHB507 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Derste ele alınacak kuramların ana içeriğini ve kavramlarını açıklar.
    2-Aile kurumunu çok yönlü değerlendirir.
    3-Farklı kuramların aile dinamiklerini açıklama konusunda güçlü ve zayıf yönlerini özetler.
    4-Sosyal hizmette aile sorunları ile ilgili araştırma problemlerine örnekler verir.
    5-Aile kurumunda yaşanabilecek sorunlarda uygun kuramsal yaklaşımları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2021428
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012828
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ailelerle çalışmanın temel ilkeleri K1B1, K1B12
    2 Aile yapısı K2 (TAMAMI), YK8
    3 Aile yaşam döngüsü K1B3, K3B1, YK1
    4 Ailenin kuruluşu ve eş seçimi K3 B1
    5 Bowen`ın aile sistemleri kuramı K5, YK2, YK8
    6 Kağıtçıbaşı?nın aile değişimi modeli K4 (TAMAMI)
    7 Aile gelişimi kuramı K5 B3, K3 B2,YK8
    8 Değişim kuramı K5, B3, K3 B2, YK 3, YK8
    9 Sembolik etkileşim kuramı K5 B3, K3 B2, YK 4, YK8
    10 Yapısal işlevsel kuram K5 B3, K3 B2, YK5, YK8
    11 Çatışma kuramı ve feminist kuram K5 B3, K3 B2, YK6, YK7, YK8
    12 Vaka örnekleri üzerinden kuramların karşılaştırılması 1 K2, K3 B3-8
    13 Vaka örnekleri üzerinden kuramların karşılaştırılması 2 K2, K3 B3-8
    14 Vaka örnekleri üzerinden kuramların karşılaştırılması 3 K4, K5 B12 ve B16,K3 B3-B8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülendam Akgül
    Dersi Verenler

    1-)11105 11105 11105

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Özabacı, N. ve Erkan, Z. (2019). Aile Danışmanlığı Kuram ve Uygulamalara Genel Bir Bakış, Pegem Akademi, Ankara. K2. Tepeli, K. ve Durualp, E. (2018). Aile Yaşam Döngüsü. Hedef Yayıncılık, Ankara. K3. Baran, G. (2017). Aile Yaşam Dinamiği. Pelikan Yayınevi, Ankara. K4.Kagitçibasi, Ç. (2010). Benlik, Aile ve Insan Gelisimi, Kültürel Psikoloji. Istanbul, Koç Üniversitesi Yayinlari. K5. Hammond, R. J., & Cheney, P. (2010). Sociology of the family. RJ Hammond and P. Cheney.
    Yardımcı Kitap YK1. Kumar, K. (2017). The blended family life cycle. Journal of Divorce & Remarriage, 58(2), 110-125. YK 2. AkünE. (2013). Yapısal aile sistemleri kuramı bağlamında ergenlik döneminde aile yapısı ve ergenlik dönemi sorunları. YK3. Erdem, G., & Safi, O. A. (2018). The cultural lens approach to Bowen family systems theory: Contributions of family change theory. Journal of Family Theory & Review, 10(2), 469-483. YK4.LaRossa, R., & Reitzes, D. (1993). Symbolic interactionism and family studies. In P. G. Boss, W. J. Doherty, R. LaRossa, W. R. Schumm, & S. K. Steinmetz (Eds.), Sourcebook of family theories and methods: A contextual approach (pp. 135- 163). New York, NY: Plenum Press YK 5. Nadir, U. (2013). Aile danışmanlığı eğitimlerinde popüler filmlerin kullanımı ve yapısal aile terapisi kuramı ile dalgaların prensi filminin analizi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24(1), 129-143. YK6. Sevinç, Ö. (1992). Mübadele ve Çatışma Kuramlarında Aile. Sosyoloji Dergisi, (3). YK 7. Buz, S. (2009). FEMİNİST SOSYAL HİZMET UYGULAMASI. Journal of Society & Social Work, 20(1). YK 8. Aile sosyolojisi, Edit: Prof. Dr. Aytül Kasapoğlu& Yrd. Doç. Dr. Nadide Karkıner (Anadolu Üniv.Açık Öğretim Fak. Yayın No.1303), 2012 (online-kitap)
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin aileyi açıklayan kuramlar hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. Bu kuramlar doğrultusunda aile kurumunu farklı bakış açılarından değerlendirmeleri ve aile dinamiklerinde ortaya çıkan sorunlara müdahalelerde çeşitli kuramlardan yararlanmaları amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde aileyi açıklayan teoriler işlenecektir. Farklı teorik bakış açılarından vaka örnekleri değerlendirilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet kuramlarını uygular. 2
    2 Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması yapar. 1
    3 İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilmeyi becerir. -
    4 Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir. -
    5 Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. 1
    6 Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. -
    7 Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisini edinir. -
    8 Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer olarak kabul eder. -
    9 Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilir. -
    10 Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçlerini yorumlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster