Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Engelli Bireylerle Sosyal Çalışmanın Kavramları ve Önemi
|
K2(Bölüm1)
|
2
|
Engelli Bireylerin Tanımı, Sınıflandırmaları ve Örnekleri / Engellilik ve Toplumsal Etkileşim
|
K1 ,K2(Bölüm 2)
|
3
|
Engelli Bireylerin Hakları ve İnsan Haklarıyla İlişkisi
|
K2(Bölüm3)
|
4
|
Engelli Bireylerle Çalışmada Sosyal Hizmetin Rolü ve Fonksiyonları
|
K2(Bölüm4)
|
5
|
Engelli Bireylerle Çalışmada Etik İlkeler ve Zorluklar
|
K2(Bölüm5)
|
6
|
Engelli Bireylerle Çalışmada Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları
|
K2(Bölüm6)
|
7
|
Engelli Bireylerle Çalışmada Aile Odaklı ve Toplum Tabanlı Yaklaşımlar
|
K2(Bölüm7)
|
8
|
Marjinalize Olmuş Grupların Tanımı, Sınıflandırmaları ve Örnekleri
|
K2(Bölüm8), K4 (makalenin tamamı)
|
9
|
Marjinalize Olmuş Gruplarla Çalışmada Sosyal Hizmetin Rolü ve Fonksiyonları/ Marjinalize Olmuş Gruplarla Çalışmada Etik İlkeler ve Zorluklar
|
K2(Bölüm9), K3 (makalenin tamamı)
|
10
|
Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması
|
K5
|
11
|
Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması
|
K5
|
12
|
Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması
|
K5
|
13
|
Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması
|
K5
|
14
|
Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması
|
K5
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Halime Miray SÜMER DODUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Gencer, T. E. (2019). Dezavantajlı bireylerle ve marjinalize olmuş gruplarla çalışırken sosyal işlevselliği geliştirme ihtiyacı ve savunuculuk faaliyetleri. Current Problems and Approaches in Social Work (73-83). Londra: IJOPEC Publication.
K2-Parker, J., & Crabtree, S. A. (2017). Social work with disadvantaged and marginalised people. Learning Matters.
K3-Cummins, I. (2016). Reading Wacquant: social work and advanced marginality. European Journal of Social Work, 19(2), 263-274.
K4-schiffer, K., & schatz, E. (2008). Marginalisation, social ınclusion and health. Experiences based on the work of correlation-European network social ınclusion & health. Netherlands: Foundation RegenboogA-MOC.
K5- Staj yapılacak kurum veya kuruluştaki kaynaklar
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, sosyal hizmet alanında çalışan profesyonellerin dezavantajlı bireyler ve marjinalize olmuş gruplarla etkili bir şekilde çalışabilmesi için gerekli bilgi, beceri ve farkındalığı geliştirmektir. Ayrıca, engelli bireylerin özel ihtiyaçlarına odaklanarak sosyal çalışmanın bu alanda nasıl uygulanacağını anlamalarını sağlamak ve marjinalize olmuş grupların yaşadığı sosyal adaletsizlikleri ele alarak toplumsal değişimi desteklemektir. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin saha deneyimi kazanmalarını ve teorik bilgileri uygulamaya dönüştürmelerini teşvik etmeyi hedeflemektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Engelli bireylerle sosyal çalışma, engellilik ve toplumsal etkileşim, değerlendirme ve müdahale yaklaşımları, marjinalize olmuş gruplar, alan uygulaması konularını kapsayan bir içeriği kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet kuramlarını uygular.
|
-
|
2
|
Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması yapar.
|
-
|
3
|
İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilmeyi becerir.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir.
|
-
|
5
|
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler.
|
3
|
6
|
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
|
-
|
7
|
Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisini edinir.
|
3
|
8
|
Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer olarak kabul eder.
|
5
|
9
|
Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilir.
|
3
|
10
|
Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçlerini yorumlar.
|
-
|