ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışma SHB 509 GÜZ-BAHAR 2+1 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dezavantajlı bireylerin ve marjinalize olmuş grupların sosyal çalışma alanında karşılaştıkları zorlukları ve bu gruplarla etkili iletişim kurma becerilerini tanımlar
    2-Engelli bireylerin özel ihtiyaçlarına yönelik sosyal hizmet müdahalelerini tasarlar.
    3-Marjinalize olmuş grupların toplumsal adaletsizliklerle nasıl başa çıktığını ve bu grupların güçlendirilmesi için sosyal değişim stratejilerinin açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje2013535
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Engelli Bireylerle Sosyal Çalışmanın Kavramları ve Önemi K2(Bölüm1)
    2 Engelli Bireylerin Tanımı, Sınıflandırmaları ve Örnekleri / Engellilik ve Toplumsal Etkileşim K1 ,K2(Bölüm 2)
    3 Engelli Bireylerin Hakları ve İnsan Haklarıyla İlişkisi K2(Bölüm3)
    4 Engelli Bireylerle Çalışmada Sosyal Hizmetin Rolü ve Fonksiyonları K2(Bölüm4)
    5 Engelli Bireylerle Çalışmada Etik İlkeler ve Zorluklar K2(Bölüm5)
    6 Engelli Bireylerle Çalışmada Değerlendirme ve Müdahale Yaklaşımları K2(Bölüm6)
    7 Engelli Bireylerle Çalışmada Aile Odaklı ve Toplum Tabanlı Yaklaşımlar K2(Bölüm7)
    8 Marjinalize Olmuş Grupların Tanımı, Sınıflandırmaları ve Örnekleri K2(Bölüm8), K4 (makalenin tamamı)
    9 Marjinalize Olmuş Gruplarla Çalışmada Sosyal Hizmetin Rolü ve Fonksiyonları/ Marjinalize Olmuş Gruplarla Çalışmada Etik İlkeler ve Zorluklar K2(Bölüm9), K3 (makalenin tamamı)
    10 Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması K5
    11 Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması K5
    12 Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması K5
    13 Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması K5
    14 Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışmada Alan Uygulaması K5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Halime Miray SÜMER DODUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Gencer, T. E. (2019). Dezavantajlı bireylerle ve marjinalize olmuş gruplarla çalışırken sosyal işlevselliği geliştirme ihtiyacı ve savunuculuk faaliyetleri. Current Problems and Approaches in Social Work (73-83). Londra: IJOPEC Publication. K2-Parker, J., & Crabtree, S. A. (2017). Social work with disadvantaged and marginalised people. Learning Matters. K3-Cummins, I. (2016). Reading Wacquant: social work and advanced marginality. European Journal of Social Work, 19(2), 263-274. K4-schiffer, K., & schatz, E. (2008). Marginalisation, social ınclusion and health. Experiences based on the work of correlation-European network social ınclusion & health. Netherlands: Foundation RegenboogA-MOC. K5- Staj yapılacak kurum veya kuruluştaki kaynaklar
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, sosyal hizmet alanında çalışan profesyonellerin dezavantajlı bireyler ve marjinalize olmuş gruplarla etkili bir şekilde çalışabilmesi için gerekli bilgi, beceri ve farkındalığı geliştirmektir. Ayrıca, engelli bireylerin özel ihtiyaçlarına odaklanarak sosyal çalışmanın bu alanda nasıl uygulanacağını anlamalarını sağlamak ve marjinalize olmuş grupların yaşadığı sosyal adaletsizlikleri ele alarak toplumsal değişimi desteklemektir. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin saha deneyimi kazanmalarını ve teorik bilgileri uygulamaya dönüştürmelerini teşvik etmeyi hedeflemektedir.
    Dersin İçeriği Engelli bireylerle sosyal çalışma, engellilik ve toplumsal etkileşim, değerlendirme ve müdahale yaklaşımları, marjinalize olmuş gruplar, alan uygulaması konularını kapsayan bir içeriği kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet kuramlarını uygular. -
    2 Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması yapar. -
    3 İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanabilmeyi becerir. -
    4 Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir. -
    5 Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. 3
    6 Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. -
    7 Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapabilme becerisini edinir. 3
    8 Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer olarak kabul eder. 5
    9 Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygulayabilir. 3
    10 Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçlerini yorumlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster