Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Halime Miray SÜMER DODUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Gencer, T. E. (2019). Dezavantajlı bireylerle ve marjinalize olmuş gruplarla çalışırken sosyal işlevselliği geliştirme ihtiyacı ve savunuculuk faaliyetleri. Current Problems and Approaches in Social Work (73-83). Londra: IJOPEC Publication.
K2-Parker, J., & Crabtree, S. A. (2017). Social work with disadvantaged and marginalised people. Learning Matters.
K3-Cummins, I. (2016). Reading Wacquant: social work and advanced marginality. European Journal of Social Work, 19(2), 263-274.
K4-schiffer, K., & schatz, E. (2008). Marginalisation, social ınclusion and health. Experiences based on the work of correlation-European network social ınclusion & health. Netherlands: Foundation RegenboogA-MOC.
K5- Staj yapılacak kurum veya kuruluştaki kaynaklar
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, sosyal hizmet alanında çalışan profesyonellerin dezavantajlı bireyler ve marjinalize olmuş gruplarla etkili bir şekilde çalışabilmesi için gerekli bilgi, beceri ve farkındalığı geliştirmektir. Ayrıca, engelli bireylerin özel ihtiyaçlarına odaklanarak sosyal çalışmanın bu alanda nasıl uygulanacağını anlamalarını sağlamak ve marjinalize olmuş grupların yaşadığı sosyal adaletsizlikleri ele alarak toplumsal değişimi desteklemektir. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin saha deneyimi kazanmalarını ve teorik bilgileri uygulamaya dönüştürmelerini teşvik etmeyi hedeflemektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Engelli bireylerle sosyal çalışma, engellilik ve toplumsal etkileşim, değerlendirme ve müdahale yaklaşımları, marjinalize olmuş gruplar, alan uygulaması konularını kapsayan bir içeriği kapsar.
|