ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dezavantajlı Bireyler ve Marjinalize Olmuş Gruplarla Sosyal Çalışma SHB 509 GÜZ-BAHAR 2+1 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dezavantajlı bireylerin ve marjinalize olmuş grupların sosyal çalışma alanında karşılaştıkları zorlukları ve bu gruplarla etkili iletişim kurma becerilerini tanımlar
    2-Engelli bireylerin özel ihtiyaçlarına yönelik sosyal hizmet müdahalelerini tasarlar.
    3-Marjinalize olmuş grupların toplumsal adaletsizliklerle nasıl başa çıktığını ve bu grupların güçlendirilmesi için sosyal değişim stratejilerinin açıklar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Halime Miray SÜMER DODUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Gencer, T. E. (2019). Dezavantajlı bireylerle ve marjinalize olmuş gruplarla çalışırken sosyal işlevselliği geliştirme ihtiyacı ve savunuculuk faaliyetleri. Current Problems and Approaches in Social Work (73-83). Londra: IJOPEC Publication. K2-Parker, J., & Crabtree, S. A. (2017). Social work with disadvantaged and marginalised people. Learning Matters. K3-Cummins, I. (2016). Reading Wacquant: social work and advanced marginality. European Journal of Social Work, 19(2), 263-274. K4-schiffer, K., & schatz, E. (2008). Marginalisation, social ınclusion and health. Experiences based on the work of correlation-European network social ınclusion & health. Netherlands: Foundation RegenboogA-MOC. K5- Staj yapılacak kurum veya kuruluştaki kaynaklar
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, sosyal hizmet alanında çalışan profesyonellerin dezavantajlı bireyler ve marjinalize olmuş gruplarla etkili bir şekilde çalışabilmesi için gerekli bilgi, beceri ve farkındalığı geliştirmektir. Ayrıca, engelli bireylerin özel ihtiyaçlarına odaklanarak sosyal çalışmanın bu alanda nasıl uygulanacağını anlamalarını sağlamak ve marjinalize olmuş grupların yaşadığı sosyal adaletsizlikleri ele alarak toplumsal değişimi desteklemektir. Bu ders aynı zamanda öğrencilerin saha deneyimi kazanmalarını ve teorik bilgileri uygulamaya dönüştürmelerini teşvik etmeyi hedeflemektedir.
    Dersin İçeriği Engelli bireylerle sosyal çalışma, engellilik ve toplumsal etkileşim, değerlendirme ve müdahale yaklaşımları, marjinalize olmuş gruplar, alan uygulaması konularını kapsayan bir içeriği kapsar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster