ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Turizminde Pazarlama STP512 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklar
    2-Sağlık turizminde pazarlama stratejilerini sıralar
    3-Pazarlama karması elemanları arasındaki ilişkiye örnekler verir
    4-Sağlık turizminde pazar yapısının ve pazardaki değişimleri ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   167
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,57 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlama Anlayışının Gelişim Süreci K1-BÖLÜM-1
    2 Hizmetin Özellikleri ve Hizmet Pazarlaması K1-BÖLÜM-2 K2-BÖLÜM-1
    3 Pazarlama Karması Elemanları (7P): Ürün K1-BÖLÜM-3 K2-BÖLÜM-4
    4 Pazarlama Karması Elemanları (7P): Fiyat K1-BÖLÜM-4 K2-BÖLÜM-5
    5 Pazarlama Karması Elemanları (7P): Dağıtım K1-BÖLÜM-5 K2-BÖLÜM-6
    6 Pazarlama Karması Elemanları (7P): Tutundurma K1-BÖLÜM-6 K2-BÖLÜM-7
    7 Pazarlama Karması Elemanları (7P): İnsan K1-BÖLÜM-7 K2-BÖLÜM-8
    8 Pazarlama Karması Elemanları (7P): Fiziksel Kanıtlar K1-BÖLÜM-8 K2-BÖLÜM-10
    9 Pazarlama Karması Elemanları (7P): Süreç K1-BÖLÜM-9 K2-BÖLÜM-9
    10 Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları K1-BÖLÜM-10
    11 Sağlık Turizminde Stratejik Pazarlama Yönetim K1-BÖLÜM-11
    12 Sağlık Turizminde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları K1-BÖLÜM-12
    13 Sağlık Turizminde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri K1-BÖLÜM-13
    14 Sağlık Turizmi Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar K1-BÖLÜM-14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hüseyin ÖZDEMİR
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Hüseyin Özdemir

    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Üyeleri
    Kaynaklar K1. Tek, Ö.B. (1999). Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları. Beta Basım Yayım Dağıtım, Ankara.
    K2. Onaran, B. ve Özmen A. (ed.). (2017). Hizmet Pazarlaması Stratejik Bir Yaklaşımla (1. Baskı). Efil Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Avcıkurt, C., Demirkol, Ş. ve Zengin Burhanettin (ed.). (2009). Turizm İşletmeleri Pazarlamasında 7P ve 7C. Değişim Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; pazarlama ile ilgili temel kavramların, pazarlama karması elemanlarının ve sağlık turizminde pazar yapısının ve pazardaki değişimlerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğinde Pazarlama Anlayışının Gelişim Süreci, Hizmetin Özellikleri ve Hizmet Pazarlaması Pazarlama Karması Elemanları (7P): Ürün, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Fiyat, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Dağıtım, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Tutundurma, Pazarlama Karması Elemanları (7P): İnsan, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Fiziksel Kanıtlar, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Süreç, Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları, Sağlık Turizminde Stratejik Pazarlama Yönetim, Sağlık Turizminde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları, Sağlık Turizminde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri ve Sağlık Turizmi Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar konuları yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İşletmecilik ve sağlık turizmi işletmeciliği ile ilgili temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavrar, yeterli olmadığı bilgi becerilerini destekler. -
    2 Sağlık turizmi sektöründe faaliyet gösteren bir işletmeyi yönetebilecek bilgi ve becerilere sahip olur. -
    3 Sağlık turizmi işletmelerinde yönetimin stratejik, taktiksel ve operasyonel boyutlarını tanır. -
    4 Örgütsel yapıya etkili bir şekilde katılır. Verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yetenekleri kazanır. 4
    5 Alanındaki problemleri tanımlar ve bu problemlere çözümler geliştirir ve değerlendirir. -
    6 Yazılı, sözlü ve elektronik ortamda ürettikleri çözümleri ve sonuçları etkili bir şekilde sunabilir ve tartışabilir. -
    7 Turizm sektörünün yapısı, arz ve talep koşulları ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanır. 3
    8 Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık turizmi plan ve politikalarını tartışır. -
    9 Sağlık turizm alanında araştırma yapar ve proje üretir. 3
    10 Turizm endüstrisinin sosyal, kültürel ve fiziksel çevre üzerindeki etkilerini açıklar. -
    11 İşletmecilik alanında gerekli mesleki donanıma sahip olur. -
    12 Mesleki yaşamında sürekli gelişmesi gerekliliğine hazırlar ve kendini geliştirme yeteneğini kazandırır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster