Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pazarlama Anlayışının Gelişim Süreci
|
K1-BÖLÜM-1
|
2
|
Hizmetin Özellikleri ve Hizmet Pazarlaması
|
K1-BÖLÜM-2
K2-BÖLÜM-1
|
3
|
Pazarlama Karması Elemanları (7P): Ürün
|
K1-BÖLÜM-3
K2-BÖLÜM-4
|
4
|
Pazarlama Karması Elemanları (7P): Fiyat
|
K1-BÖLÜM-4
K2-BÖLÜM-5
|
5
|
Pazarlama Karması Elemanları (7P): Dağıtım
|
K1-BÖLÜM-5
K2-BÖLÜM-6
|
6
|
Pazarlama Karması Elemanları (7P): Tutundurma
|
K1-BÖLÜM-6
K2-BÖLÜM-7
|
7
|
Pazarlama Karması Elemanları (7P): İnsan
|
K1-BÖLÜM-7
K2-BÖLÜM-8
|
8
|
Pazarlama Karması Elemanları (7P): Fiziksel Kanıtlar
|
K1-BÖLÜM-8
K2-BÖLÜM-10
|
9
|
Pazarlama Karması Elemanları (7P): Süreç
|
K1-BÖLÜM-9
K2-BÖLÜM-9
|
10
|
Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları
|
K1-BÖLÜM-10
|
11
|
Sağlık Turizminde Stratejik Pazarlama Yönetim
|
K1-BÖLÜM-11
|
12
|
Sağlık Turizminde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları
|
K1-BÖLÜM-12
|
13
|
Sağlık Turizminde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
|
K1-BÖLÜM-13
|
14
|
Sağlık Turizmi Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar
|
K1-BÖLÜM-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Hüseyin ÖZDEMİR
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Hüseyin Özdemir
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün Öğretim Üyeleri
|
Kaynaklar
|
K1. Tek, Ö.B. (1999). Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları. Beta Basım Yayım Dağıtım, Ankara.
K2. Onaran, B. ve Özmen A. (ed.). (2017). Hizmet Pazarlaması Stratejik Bir Yaklaşımla (1. Baskı). Efil Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Avcıkurt, C., Demirkol, Ş. ve Zengin Burhanettin (ed.). (2009). Turizm İşletmeleri Pazarlamasında 7P ve 7C. Değişim Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; pazarlama ile ilgili temel kavramların, pazarlama karması elemanlarının ve sağlık turizminde pazar yapısının ve pazardaki değişimlerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriğinde Pazarlama Anlayışının Gelişim Süreci, Hizmetin Özellikleri ve Hizmet Pazarlaması Pazarlama Karması Elemanları (7P): Ürün, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Fiyat, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Dağıtım, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Tutundurma, Pazarlama Karması Elemanları (7P): İnsan, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Fiziksel Kanıtlar, Pazarlama Karması Elemanları (7P): Süreç, Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları, Sağlık Turizminde Stratejik Pazarlama Yönetim, Sağlık Turizminde Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırmaları, Sağlık Turizminde Pazar Bölümlendirme, Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri ve Sağlık Turizmi Pazarlamasında Çağdaş Yaklaşımlar konuları yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmecilik ve sağlık turizmi işletmeciliği ile ilgili temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavrar, yeterli olmadığı bilgi becerilerini destekler.
|
-
|
2
|
Sağlık turizmi sektöründe faaliyet gösteren bir işletmeyi yönetebilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
|
-
|
3
|
Sağlık turizmi işletmelerinde yönetimin stratejik, taktiksel ve operasyonel boyutlarını tanır.
|
-
|
4
|
Örgütsel yapıya etkili bir şekilde katılır. Verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yetenekleri kazanır.
|
4
|
5
|
Alanındaki problemleri tanımlar ve bu problemlere çözümler geliştirir ve değerlendirir.
|
-
|
6
|
Yazılı, sözlü ve elektronik ortamda ürettikleri çözümleri ve sonuçları etkili bir şekilde sunabilir ve tartışabilir.
|
-
|
7
|
Turizm sektörünün yapısı, arz ve talep koşulları ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanır.
|
3
|
8
|
Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık turizmi plan ve politikalarını tartışır.
|
-
|
9
|
Sağlık turizm alanında araştırma yapar ve proje üretir.
|
3
|
10
|
Turizm endüstrisinin sosyal, kültürel ve fiziksel çevre üzerindeki etkilerini açıklar.
|
-
|
11
|
İşletmecilik alanında gerekli mesleki donanıma sahip olur.
|
-
|
12
|
Mesleki yaşamında sürekli gelişmesi gerekliliğine hazırlar ve kendini geliştirme yeteneğini kazandırır.
|
-
|