Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Genel kavramlar
|
K.1. Bölüm 1-2, K.2 Bölüm 3
|
2
|
Sağlık ve sağlık hizmetleri sistemi
|
K.1. Bölüm 2, K.2 Bölüm 3
|
3
|
Hasta ve çevresi
|
K.1. Bölüm 3, K.2 Bölüm 4
|
4
|
Ayaktan sağlık hizmeti veren kuruluşlar
|
K.1. Bölüm 4, K.2 Bölüm 6
|
5
|
Yataklı sağlık kuruluşları
|
K.1. Bölüm 5, K.2 Bölüm 6
|
6
|
Tıbbi hizmetler
|
K.1. Bölüm 6-7, K.2 Bölüm 8
|
7
|
Tanı ve görüntüleme hizmetleri
|
K.1. Bölüm 8
|
8
|
İdari hizmetler
|
K.1. Bölüm 9, K.2 Bölüm 15
|
9
|
Maliyet ve mali hizmetler yönetimi
|
K.1. Bölüm 10, K.2 Bölüm 10
|
10
|
Teknik hizmetler
|
K.1. Bölüm 11, K.2 Bölüm 15
|
11
|
Beslenme hizmetleri
|
K.1. Bölüm 12, K.2 Bölüm 15
|
12
|
Ev idaresi hizmetleri
|
K.1. Bölüm 13, K.2 Bölüm 15
|
13
|
Sağlık bilgi sistemleri
|
K.1. Bölüm 14, K.2 Bölüm 16
|
14
|
Eğitim hizmetleri
|
K.1. Bölüm 15
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sinan Bulut
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Üyesi Ülkühan Bike Esen
|
Kaynaklar
|
K.1. Bostan, S., Özata, M., Erdem, R. (2022). Sağlık Kurumları Yönetimi 1, Genel Konular. 1. Baskı, Nobel Yayın, Ankara.
K.2 Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M. (2021). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 10. Baskı, Nobel Yayın, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
YK. 1. Bostan, S., Özata, M., Erdem, R. (2022). Sağlık Kurumları Yönetimi 2, Genel Konular. 1. Baskı, Nobel Yayın, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Derste, kamu ve özel sağlık kurumlarında hizmet birimleri ve sunulan hizmetlerin öğrencilere aktarılması ve sağlık kurumlarının özellikle hastaneler açısından tüm işleyişiyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders, sağlık kurumlarındaki hizmet birimleri, ayaktan ve yataklı hizmet sunan sağlık kurumları, tanı ve görüntüleme hizmetleri, idari hizmetler, teknik hizmetler, beslenme hizmetleri, ev idaresi hizmetleri, sağlık bilgi sistemleri ve eğitim hizmetleri konularını içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İşletmecilik ve sağlık turizmi işletmeciliği ile ilgili temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavrar, yeterli olmadığı bilgi becerilerini destekler.
|
2
|
2
|
Sağlık turizmi sektöründe faaliyet gösteren bir işletmeyi yönetebilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
|
5
|
3
|
Sağlık turizmi işletmelerinde yönetimin stratejik, taktiksel ve operasyonel boyutlarını tanır.
|
-
|
4
|
Örgütsel yapıya etkili bir şekilde katılır. Verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yetenekleri kazanır.
|
2
|
5
|
Alanındaki problemleri tanımlar ve bu problemlere çözümler geliştirir ve değerlendirir.
|
2
|
6
|
Yazılı, sözlü ve elektronik ortamda ürettikleri çözümleri ve sonuçları etkili bir şekilde sunabilir ve tartışabilir.
|
-
|
7
|
Turizm sektörünün yapısı, arz ve talep koşulları ile baş edebilecek düzeyde sektörel şartları tanır.
|
-
|
8
|
Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık turizmi plan ve politikalarını tartışır.
|
-
|
9
|
Sağlık turizm alanında araştırma yapar ve proje üretir.
|
-
|
10
|
Turizm endüstrisinin sosyal, kültürel ve fiziksel çevre üzerindeki etkilerini açıklar.
|
-
|
11
|
İşletmecilik alanında gerekli mesleki donanıma sahip olur.
|
4
|
12
|
Mesleki yaşamında sürekli gelişmesi gerekliliğine hazırlar ve kendini geliştirme yeteneğini kazandırır.
|
-
|