ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Halk Sağlığı Hemşireliği II HSH604 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halk sağlığı hemşiresinin özel alanlarına ilişkin genişletilmiş rollerini tanımlar.
    2-Toplumsal krizler, olağanüstü durumlar ve bulaşıcı hastalıklarda toplum sağlığının geliştirilmesine yönelik sağlık bakım yaklaşımlarını açıklar.
    3-Dezavantajlı gruplarda sağlığın geliştirilmesine yönelik sağlık bakım yaklaşımlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler4021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   182
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,07 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amaç ve hedeflerinin tanıtımı K1, Bölüm 1
    2 Toplum temelli hemşirelik ve etkileyen faktörler K1, Bölüm 7
    3 Toplumu tanıma K1, Bölüm 7
    4 Toplumsal krizler (şiddet, göç, savaş ve terör, yoksulluk) ve halk sağlığı-1 K1, Bölüm 11, 27-29, 35
    5 Toplumsal krizler (şiddet, göç, savaş ve terör, yoksulluk) ve halk sağlığı-2 K1, Bölüm 11, 27-29, 35
    6 Olağanüstü durumlarda sağlık-1 K1, Bölüm 44
    7 Olağanüstü durumlarda sağlık-2 K1, Bölüm 44
    8 Bulaşıcı hastalıklar ve halk sağlığı hemşiresinin değişen rolleri-1 K1, Bölüm 31
    9 Bulaşıcı hastalıklar ve halk sağlığı hemşiresinin değişen rolleri-2 K1, Bölüm 31
    10 Dezavantajlı gruplar ve sağlığın geliştirilmesi-1 K1, Bölüm 26-30
    11 Dezavantajlı gruplar ve sağlığın geliştirilmesi-2 K1, Bölüm 26-30
    12 Toplum sağlığının geliştirilmesine yönelik yapılan araştırmaların incelenmesi-1 K1, Bölüm 3
    13 Toplum sağlığının geliştirilmesine yönelik yapılan araştırmaların incelenmesi-2 K1, Bölüm 3
    14 Dersin değerlendirilmesi K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İlknur GÖL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Serap Açıkgöz Dr. Öğr. Üyesi Funda Aslan
    Kaynaklar K1. Erkin, Ö, Kalkım, A., Göl, İ. (2021). Halk Sağlığı Hemşireliği. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi.
    Yardımcı Kitap YK1. Maurer, F. A., & Smith CM. (2009)Community/ Public health Nursing practice Health for families and populations. 4th ed. Saunders Elseiver, St.Louis Publishers. YK2. Stanhope, M., & Lancaster J. (2011). Public Health Nursing: Population-Centered Health Care in the Community. 8nd ed. Elsevier Health Sciences. YK3. Stamler, L.L.,Yiu, L. (2011). Community Health Nursing: A Canadian Perspective. 3nd edit. Pearson Prentice Hall Publisher. YK4. Schneider, M. J. (2011). Introduction to Public Health. Third Edition, Lippincott Williams & Wilkins YK5. Gözüm S. (2016). Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi Hemşireler ve Okul Sağlık Ofisi Çalışanları İçin Okul Toplumunun Sağlığı. Vize Yayıncılık: Ankara.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin halk sağlığı hemşiresinin özel alanlarına ilişkin genişletilmiş rolleri ile ilgili bilgi ve beceri kazanmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu ders, toplumsal krizler (şiddet, göç, savaş ve terör, yoksulluk), olağanüstü durumlar, bulaşıcı hastalıklarda halk sağlığı hemşiresinin değişen rolleri ile dezavantajlı gruplarda sağlığın geliştirilmesine yönelik sağlık bakım yaklaşımlarını içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Halk Sağlığı Hemşireliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
    2 Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. 5
    3 Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir. 3
    4 Halk Sağlığı Hemşireliği alanıyla ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. -
    5 Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapar. -
    6 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
    7 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster