Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Emeviler ve Abbasiler Dönemine Dair Kaynakların Tanıtılması
|
|
2
|
Emevi Devleti’nin Kurulması ve Muaviye Dönemi
|
|
3
|
Yezid, Abdülmelik B. Mervan Dönemleri
|
|
4
|
I. Velid b. Abdülmelik ve Süleyman B.Abdülmelik Dönemleri
|
|
5
|
Emevi Devleti’ni Duraklaması ve Yıkılması
|
|
6
|
Endülüs Emevi Devleti
|
|
7
|
Emevilerde Devlet Yönetimi, Sosyal ve Kültürel Gelişmeler, Fikir Hareketleri
|
|
8
|
Emevilerde Devlet Yönetimi, Sosyal ve Kültürel Gelişmeler, Fikir Hareketleri
|
|
9
|
Endülüs Emevi Devleti’nin Avrupa Kültürüne Katkıları
|
|
10
|
Abbasi Devleti’nin Kurulması, Saffah ve Mansur Dönemleri
|
|
11
|
Harun Reşid, Memun ve Mutasım Dönemleri
|
|
12
|
Abbasi Devleti’nin Sonraki Önemli Halifeleri ve Yıkılışı
|
|
13
|
Abbasilerde Devlet Yönetimi
|
|
14
|
Abbasilerde Dini ve Kültürel Fikir Hareketleri
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sayime DURMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Sabri Hizmetli, İslam Tarihi, Ankara 1999.
|
Yardımcı Kitap
|
Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi, III-IV, İstanbul: Ensar, 2010.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, Hz. Muhammed sonrasında İslam toplumlarındaki sosyal, siyasi, askeri ve idari yapılanmaların kavranmasını amaçlamaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Emevi Devleti?nin Kurulması ve Muaviye Dönemi, Yezid, Abdülmelik B. Mervan Dönemleri, Emevi Devleti?ni Duraklaması ve Yıkılması, Endülüs Emevi Devleti, Abbasi Devleti?nin Kurulması, Saffah ve Mansur Dönemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
4
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
3
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
3
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|