Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mustafa KALKAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Jean Paul Roux, Moğol İmparatorluğu Tarihi, çev. Aykut Kazancıgil-Ayşe Bereket, İstanbul: Kabalcı Yay. 2001.
W. Bartold, Türk-Moğol Ulusları Tarihi, çev. Hasan Eren, Ankara: TTK Yay. 2006.
Ahmet Temir, Moğolların Gizli Tarihine Göre Cengiz Han: Çingiz Han, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., 1989.
|
Yardımcı Kitap
|
Rene Grousset, Bozkır İmparatorluğu, çev. Reşat Uzmen, İstanbul: Ötüken Neşriyat, 1996
|
Dersin Amacı
|
Cengiz Han ve halefleri devrinde Moğolların kurduğu muhtelif devletlerinin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik tarihini öğrenmek.
|
Dersin İçeriği
|
Moğol Kültürü ve Coğrafyası, Cengiz Han Dönemi Moğol Devleti, Cengiz Han?ın Doğu ve Batı Seferleri, Moğol Devleti ve Toplumu.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
2
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
1
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
2
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|