ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Moğol Ulusları Tarihi TAR513 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Cengiz Han’dan önceki dönemdeki Moğolistan’ın tarihi ve coğrafi durumunu analiz eder,
    2-Cengiz Han ve halefleri döneminde devletin siyasi, sosyal ve ekonomik durumunun değerlendirir.
    3-Moğol tarihinin dünya tarihindeki önemini kavrar ve açıklar.
    4-Moğol tarihinin İslam tarihindeki önemini kavrar ve açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 012525
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Moğol Kültürü ve Coğrafyası
    2 Cengiz Han Dönemi Moğol Devleti
    3 Cengiz Han’ın Doğu ve Batı Seferleri
    4 Moğol Devleti ve Toplumu
    5 Cengiz Han’ın Ölümü ve Moğol Ulusları
    6 Ögedey ve Tuluy Zamanı Moğollar
    7 Altın Orda Devleti
    8 Altın Orda Devleti
    9 Çin`de Moğollar: Yuan Devleti
    10 İlhanlı Devleti
    11 Moğolların İslamlaşması ve Yerleşik Hayata Geçişi
    12 Türkler ve Moğollar
    13 Moğollar ve İslamiyet
    14 Moğollar ve İslamiyet
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa KALKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Jean Paul Roux, Moğol İmparatorluğu Tarihi, çev. Aykut Kazancıgil-Ayşe Bereket, İstanbul: Kabalcı Yay. 2001. W. Bartold, Türk-Moğol Ulusları Tarihi, çev. Hasan Eren, Ankara: TTK Yay. 2006. Ahmet Temir, Moğolların Gizli Tarihine Göre Cengiz Han: Çingiz Han, Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay., 1989.
    Yardımcı Kitap Rene Grousset, Bozkır İmparatorluğu, çev. Reşat Uzmen, İstanbul: Ötüken Neşriyat, 1996
    Dersin Amacı Cengiz Han ve halefleri devrinde Moğolların kurduğu muhtelif devletlerinin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik tarihini öğrenmek.
    Dersin İçeriği Moğol Kültürü ve Coğrafyası, Cengiz Han Dönemi Moğol Devleti, Cengiz Han?ın Doğu ve Batı Seferleri, Moğol Devleti ve Toplumu.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 2
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 1
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 2
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster