Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orta Asya;da Moğol Hâkimiyetinin Sonu ve İktidar Mücadeleleri
|
|
2
|
Timur;un Semerkand;da Tahta Oturması ve Devletini Kurması
|
|
3
|
Timur?un Seferleri: İran, Moğolistan, Deşt-i Kıpçak, Hindistan
|
|
4
|
Timurun Anadolu Seferi ve Ankara Savaşı
|
|
5
|
Timur Sonrası Hâkimiyet Mücadeleleri
|
|
6
|
Mirza Şahruh Dönemi
|
|
7
|
Uluğ Bey Dönemi
|
|
8
|
Uluğ Bey Dönemi
|
|
9
|
Hüseyin Baykara Dönemi
|
|
10
|
Timurun Anadolu Seferi ve Ankara Savaşı
|
|
11
|
Timur Sonrası Hâkimiyet Mücadeleleri
|
|
12
|
Timur Sonrası Hâkimiyet Mücadeleleri
|
|
13
|
Mirza Şahruh Dönemi
|
|
14
|
Mirza Şahruh Dönemi
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. İbrahim ONAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
İsmail Aka, Timur ve Devleti, Ankara 1991.
İsmail Aka, Mirza Şahruh ve Zamanı, Ankara 1994.
W. Barthold, Uluğ Bey ve Zamanı, Ankara 1997.
Musa Şamil Yüksel, Timurlularda Din-Devlet İlişkisi, Ankara: TTK, 2009.
Hayrunnisa Alan, Timurlular/ Bozkırdan Cennet Bahçesine 1360- 1506, İstanbul: Ötüken, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
Hayrunnisa Alan, Timurlular/ Bozkırdan Cennet Bahçesine 1360- 1506, İstanbul: Ötüken, 2007.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Timurlu Devleti?nin siyasî tarihi ile Timurlular döneminde oluşan kültür ve medeniyetinin anlatılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Orta Asya?da Moğol Hâkimiyetinin Sonu ve İktidar Mücadeleleri, Timur?un Semerkand?da Tahta Oturması ve Devletini Kurması, Timur?un Seferleri: İran, Moğolistan, Deşt-i Kıpçak, Hindistan, Timur?un Anadolu Seferi ve Ankara Savaşı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
3
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
3
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
1
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
2
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|