Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin içeriği hakkında bilgi
|
|
2
|
Diplomasi ilmi ile ilgili kaynakların tanıtılması
|
|
3
|
Diplomasinin tanımı, önemi ve görüşmelerin somut sonuçları
|
|
4
|
İbn Haldun`un Mülk Teorisi ve Osmanlı Merkezileşmesi
|
|
5
|
Osmanlı resmi ideolojisi ve dış ilişkilerine yansıması
|
|
6
|
Osmanlı resmi ideolojisi ve dış ilişkilerine yansıması
|
|
7
|
Osmanlı Devleti`nin iktisadi hayata bakışı ve bunun dış ilişkilere yansıması
|
|
8
|
Osmanlı Devleti`nin iktisadi hayata bakışı ve bunun dış ilişkilere yansıması
|
|
9
|
Osmanlı Devleti`nin riyaset dönemi dış ilişkilerinin niteliği
|
|
10
|
Osmanlı Devleti’nin Anadolu ve Balkanlar’daki merkezkaç unsurlarla kurduğu dış ilişkiler
|
|
11
|
Balkanlar ve Anadolu’da Osmanlı siyasal merkezinin inşası sürecinde kurulan dış ilişkiler
|
|
12
|
Kuruluş Dönemi Osmanlı diplomatik ilişkilerinin niteliği
|
|
13
|
15.-17. yüzyıllar arasında Osmanlı’nın diplomatik ilişkilerinin niteliği
|
|
14
|
15.-17. yüzyıllar arasında Osmanlı`nın diplomatik ilişkilerinin niteliği
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Türkan POLATCI DEMİRKOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Sander, Oral, Anka?nın Yükselişi ve Düşüşü, 2. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara, 2000
|
Yardımcı Kitap
|
Timur, Taner, Osmanlı Toplumsal Düzeni, İmge Kitabevi, Ankara, 1994
Timur, Taner, Osmanlı Kimliği, Ankara, 1998
Ortaylı, İlber, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2000
|
Dersin Amacı
|
Osmanlı Devleti?nin kuruluşundan yıkılışına kadar geçen süre içerisindeki diplomatik ilişkilerini analiz etmek.
|
Dersin İçeriği
|
Diplomasi ilmi ile ilgili kaynakların tanıtılması, İbn Haldun?un Mülk Teorisi ve Osmanlı Merkezileşmesi, Osmanlı resmi ideolojisi ve dış ilişkilerine yansıması, Osmanlı Devleti?nin riyaset dönemi dış ilişkilerinin niteliği
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
2
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
2
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
2
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
2
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
2
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|