ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Avrupada Aydınlanma Çağı I TAR527 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1- Öğrenci Aydınlanma düşüncesinin temellerini ve Aydınlanma çağı felsefesini kavrar ve açıklar.
    2-Avrupa’yı bu döneme götüren süreçler ve döneme öncülük etmiş filozofların görüşlerini karşılaştırır ve analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 012525
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı
    2 Aydınlanma Kavramı ve Aydınlanma Çağı Felsefesi
    3 Yunan Uygarlığı ve Roma’nın Aydınlanmaya Etkisi
    4 Rönesans
    5 Reform
    6 Coğrafi Keşifler
    7 Fransız İhtilali ve İhtilaller Dönemi
    8 Fransız İhtilali ve İhtilaller Dönemi
    9 Aydınlanma Çağı Düşünürleri ( Descartes- Liebniz)
    10 Newton-Spinoza
    11 John Locke-Kant
    12 Voltaire-Diderot
    13 Montesquieu-Rousseau
    14 Montesquieu-Rousseau
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Mehmet BEŞİRLİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Aydınlanma Çağının dinamiklerini ortaya koymak ve döneme öncülük etmiş düşünürleri tanıtmak.
    Dersin İçeriği Aydınlanma Kavramı ve Aydınlanma Çağı Felsefesi, Yunan Uygarlığı ve Roma?nın Aydınlanmaya Etkisi, Rönesans, Reform, Coğrafi Keşifler, Aydınlanma Çağı Düşünürleri ( Descartes- Liebniz)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 4
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 4
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster