Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı
|
|
2
|
Aydınlanma Çağının Avrupa`daki Etkileri
|
|
3
|
Avrupa`da Değişen Sınıflar (Kilise ve Ruhban Sınıfı)
|
|
4
|
Eğitim, Aydınlanan Halk ve İşçiler
|
|
5
|
Düşünsel Gelişmeler ( Eleştirel Bakış Açısının Gelişimi)
|
|
6
|
Akılcılık, Bireycilik, Ahlak
|
|
7
|
Bilimde Aydınlanma ( matematik, Astronomi, Fizik, Kimya, Jeoloji)
|
|
8
|
Bilimde Aydınlanma (Canlıların Sınıflandırılması, Antropoloji, Sosyoloji, Ekonomi, Tarih)
|
|
9
|
Teknik Açıdan Aydınlanma
|
|
10
|
Sermaye Birikimi ve Sonuçları
|
|
11
|
Sermaye Birikimi ve Sonuçları
|
|
12
|
Aydınlanma Çağı ve Türkler
|
|
13
|
Aydınlanma Çağının Genel Sonuçları
|
|
14
|
Aydınlanma Çağının Genel Sonuçları
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
-
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
1
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|