Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Saim YÖRÜK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. İ. Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devlet Teşkilâtına Methal.
2. Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi.
3. M. Akdağ, Türkiyenin İktisadi ve İçtimai Tarihi.
4. S. Faroqhi, Osmanlıda Kentler ve Kentliler.
5. S. Faroqhi, Orta Halli Osmanlılar.
|
Yardımcı Kitap
|
6. S. Faroqhi, Ortaçağdan Günümüze Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam.
7. İ. Ortaylı, Osmanlı İmparatorluğu?nda İktisadi ve Sosyal Değişim.
8. F. Emecen, XVI. Asırda Manisa Kazası.
9. N. Beldiceanu, XIV. Yüzyıldan XVI. Yüzyıla Osmanlı Devletinde Timar.
10. Y. Halaçoğlu, XIV-XVII. Yüzyıllarda Osmanlı Devlet Teşkilâtı ve Sosyal Yapı.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Osmanlı Devletinin taşra yapılanmasının temel unsurları olan eyalet, sancak ve kazaların idari yapılanma içerisindeki durumlarını tespit ederek bu birimlerde bulunan görev ve görevlilerin faaliyetleri ile merkez-taşra ilişkilerinin incelenmesidir. Ayrıca, Osmanlı taşrasının sosyo-ekonomik yapısının belirgin özellikleri üzerinde durularak öğrencilerin, Osmanlı devletinin devlet aygıtının işleyişi hakkında bilgi sahibi olmaları ve edindikleri bilgiler ile değerlendirme yapabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Osmanlı taşrasının idarî yapılanmasında yer alan görev ve görevliler, Osmanlı tebaası, devlet ile ilişkileri ve ödedikleri vergiler, Osmanlıda toprak yönetimi ve üretim, Osmanlı taşrasında dinî yapılar ve etnik gruplar, Osmanlı taşra kentlerinin genel yapısı hakkındadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
1
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
1
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
4
|