ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Taşra Teşkilatı TAR532 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı taşra idarî yapılanmasını kavrar.
    2-Osmanlı taşrasında toplumsal yapılar ve yaşamı değerlendirir.
    3-Osmanlı timarının taşradaki sosyo-ekonomik yapı içerisindeki yerini analiz eder.
    4-Osmanlı başarısında taşranın yerini ortaya koyarak değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   202
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,73 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, kaynakları ve sınırlandırmalar
    2 Osmanlı devletinde arazi
    3 Tahrir sistemi
    4 Osmanlıda vergi düzeni
    5 Timar sistemi
    6 Beylerbeyi ve eyalet idaresi
    7 Sancakbeyi ve sancak idaresi
    8 Osmanlı eyalet ordusu
    9 Osmanlı taşra kentlerinin genel yapısı
    10 Osmanlı taşrasında dinî yapılar ve etnik gruplar
    11 Osmanlı taşrasında sanayi ve ticaret, çiftçi ve köylülerin durumu
    12 Osmanlı taşrasında konargöçerler
    13 Kaza idaresi ve kadılar
    14 Osmanlıda vakıf
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Saim YÖRÜK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. İ. Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Devlet Teşkilâtına Methal. 2. Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal Tarihi. 3. M. Akdağ, Türkiyenin İktisadi ve İçtimai Tarihi. 4. S. Faroqhi, Osmanlıda Kentler ve Kentliler. 5. S. Faroqhi, Orta Halli Osmanlılar.
    Yardımcı Kitap 6. S. Faroqhi, Ortaçağdan Günümüze Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam. 7. İ. Ortaylı, Osmanlı İmparatorluğu?nda İktisadi ve Sosyal Değişim. 8. F. Emecen, XVI. Asırda Manisa Kazası. 9. N. Beldiceanu, XIV. Yüzyıldan XVI. Yüzyıla Osmanlı Devletinde Timar. 10. Y. Halaçoğlu, XIV-XVII. Yüzyıllarda Osmanlı Devlet Teşkilâtı ve Sosyal Yapı.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, Osmanlı Devletinin taşra yapılanmasının temel unsurları olan eyalet, sancak ve kazaların idari yapılanma içerisindeki durumlarını tespit ederek bu birimlerde bulunan görev ve görevlilerin faaliyetleri ile merkez-taşra ilişkilerinin incelenmesidir. Ayrıca, Osmanlı taşrasının sosyo-ekonomik yapısının belirgin özellikleri üzerinde durularak öğrencilerin, Osmanlı devletinin devlet aygıtının işleyişi hakkında bilgi sahibi olmaları ve edindikleri bilgiler ile değerlendirme yapabilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Osmanlı taşrasının idarî yapılanmasında yer alan görev ve görevliler, Osmanlı tebaası, devlet ile ilişkileri ve ödedikleri vergiler, Osmanlıda toprak yönetimi ve üretim, Osmanlı taşrasında dinî yapılar ve etnik gruplar, Osmanlı taşra kentlerinin genel yapısı hakkındadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 1
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 2
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 1
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster