ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlıda Eğitimin Modernleşmesi TAR554 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlıda klasik eğitim sistemi ile modern eğitim sistemi arasındaki farkları kavrar
    2-Osmanlıda modern eğitime geçiş sürecini analiz eder.
    3-Osmanlı;da eğitim reformları hakkında bilgi sahibi olur.
    4-Osmanlı eğitim politikalarını ve bunların sonuçlarını tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje5019999
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 1015115
    Toplam İş Yükü(Saat)   216
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,2 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Osmanlı Klasik Eğitim Sistemi
    2 Osmanlı Modernleşmesi ve Eğitime Yansıması: İlk Modern Eğitim Kurumlarının Tesisi
    3 II. Mahmud Dönemi Reformları I
    4 II. Mahmud Dönemi Reformları II
    5 Tanzimat Dönemi Eğitim I
    6 Tanzimat Dönemi Eğitim II
    7 II. Abdülhamit Dönemi Eğitim Refomları
    8 II. Abdülhamit Dönemi Eğitim Refomları
    9 II. Abdülhamit Dönemi Eğitim Refomları
    10 II. Meşrutiyet Dönemi Eğitim I
    11 II. Meşrutiyet Dönemi Eğitim II
    12 Osmanlı’da Yurtdışı Eğitim ve Sonuçları
    13 Mektep-Medrese İkiliği ve Sonuçları
    14 Mektep-Medrese İkiliği ve Sonuçları
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Mehmet BEŞİRLİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar AKYÜZ Yahya. Türk Eğitim Tarihi, Türk Koleji Yayınları, İstanbul, 1993. ERGİN Osman. Türkiye Maarif Tarihi, I-V, Osmanbey Matbaası, İstanbul, 1939 SOMEL Selçuk Akşin. Osmanlı?da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908), İletişim Yayınları, İstanbul, 2010. TEKELİ İlhan ve Selim İLKİN. Osmanlı İmparatorluğu?nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü, TTK Basımevi, Ankara, 1993 UNAT Faik Reşit. Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış, M.E.B. Yayınları, Ankara, 1964.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Osmanlıda modern eğitim sisteminin kuruluşu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak ve bu süreçteki eğitim politikalarını tartışmak
    Dersin İçeriği Osmanlı Klasik Eğitim Sistemi, Osmanlı Modernleşmesi ve Eğitime Yansıması: İlk Modern Eğitim Kurumlarının Tesisi, II. Mahmud Dönemi Reformları, Tanzimat Dönemi Eğitim
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 2
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 2
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 2
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 1
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster