Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çok partili hayata geçişin iç ve dış sebepleri
|
|
2
|
Çok partili yaşama geçiş süreci, partiler, seçimler
|
|
3
|
Demokrat Parti iktidarı
|
|
4
|
1960 Askeri Müdahalesi
|
|
5
|
1961 Anayasası ve Seçimler, yeni askeri müdahale girişimleri
|
|
6
|
Adalet Partisi iktidarı
|
|
7
|
12 Mart 1971 Askeri müdahalesi
|
|
8
|
12 Mart 1971 Askeri müdahalesi
|
|
9
|
12 Eylüle giden süreç
|
|
10
|
12 Eylül 1980 Askeri Müdahalesi
|
|
11
|
1982 anayasası ve seçimler
|
|
12
|
1990`larda iktidar muhalefet ilişkileri
|
|
13
|
1990`larda iktidar muhalefet ilişkileri
|
|
14
|
1990`larda iktidar muhalefet ilişkileri
|
|
Ön Koşul
|
YOK
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İsmet ÜZEN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. İsmet Üzen
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
KARPAT Kemal,Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul 1967.
ÖZBUDUN Ergun, Türk Anayasa Hukuku,Ankara 1977.
Hikmet Özdemir, Türkiye Cumhuriyeti, İz Yayıncılık, İstanbul 1995.
Tevfik Çavdar, Türk Demokrasi Tarihi.
Feroz Ahmad, Demokrasi sürecinde Türkiye, Hil Yayın, 2007
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dünya Savaşı sonlarında Türkiye?nin çok partili yaşama geçişini, Demokrat Parti dönemi, 27 Mayıs 1960 askeri müdahalesini hazırlayan şartlar, 27 Mayıs sonrası demokratik yaşam, 12 Mart 1971 askeri müdahalesi, 12 Eylül 1980 askeri müdahalesini hazırlayan şartlar, 1990?lı yılların sonuna kadar yeni partiler, iktidar muhalefet ilişkileri, ordu siyaset ilişkilerini öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Çok partili hayata geçişin iç ve dış sebepleri, Demokrat Parti iktidarı, 1960 Askeri Müdahalesi, Adalet Partisi iktidarı , 12 Mart 1971 Askeri müdahalesi, 12 Eylül 1980 Askeri Müdahalesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
2
|
Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
-
|
3
|
Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
-
|
4
|
Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
5
|
Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır
|
-
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
1
|
8
|
Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
4
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
3
|