ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kıpçak Halkları Tarihi TAR580 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kıpçakların Altay-Sayan sahasında görülmeye başlamaları ile birlikte diğer Oğuz grupları ile olan mücadelelerini analiz eder.
    2-Kıpçak gruplarının Hun, Göktürk etnik yapısı üzerindeki etkisi ve zamanla siyasi etki oluşturarak bölgeye hâkim güç olarak yayılma dönemlerini kavrar ve değerlendirir.
    3-Kıpçak gruplarının Altay, Minusinsk bölgesinden batıya doğru hareket etmeleri ve diğer bölgelerde oluşturdukları siyasi teşekküllerin etkilerini yorumlar.
    4-Kıpçakların Güney Rusya bozkırlarına yayılmaları ile birlikte Slavlar üzerindeki etkileri ve Moğol grupları ile ittifakları, etnik-demografik erime süreçlerinin hangi sebeplere bağlı olarak oluştuğu ve zamanla Kıpçakların tarih sahnesinden silinerek farklı bölgelere yönelişlerini kavrar ve değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10220
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje019999
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   216
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,2 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kıpçakların Etnik Kökeni ve Diğer Kavimlerle Ayrılma Süreci
    2 Altay Sahasından İlk Göçler ve Yayılma Dönemleri
    3 Bozkıra Giden Yol
    4 Hun ve Göktürk Devleti İçinde Kıpçak Grupları
    5 İtil, Kafkasya ve Güney Rusya Bozkırlarına Kıpçak Göçleri
    6 Roma İmparatorluğu ve Kıpçaklarla İlk Temaslar
    7 Roma İmparatorluğu ve Kıpçaklarla İlk Temaslar
    8 Kıpçakların Got, Germen, Frank, Burbon vd. Kavimlerle Olan İlişkileri
    9 Kıpçakların Hıristiyanlaşmaya Başlama Etapları
    10 Kıpçakların Slav Halklarıyla Temasları ve Mücadeleleri
    11 Kıpçakların Moğollarla Karşılaşmaları ve Mücadeleleri
    12 Kıpçakların Kurdukları Devletler: Uzlar ve Peçenekler
    13 Kumanlar
    14 Kıpçakların Hıristiyanlaşması ve Etnik Erime Dönemlerinde Yok Oluş Süreçleri
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mustafa KALKAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar CHALIAND G., Göçebe İmparatorluklar (Moğolistan?dan Tuna?ya), Çev:E. Sunar, İstanbul, 2001. CZEGLEDY K., Bozkır Kavimlerinin Doğu?dan Batı?ya Göçleri, Terc: E. Çoban, İstanbul, 1998. GOLDEN P., Türk Halkları Tarihine Giriş (Tercüme:O. Karatay), Ankara, 2002. GÖKBEL A., Kıpçak Türkleri (Siyasî ve Dini Tarihi), İstanbul, 2000. GUMİLYEV L. N., Hazar Çevresinde Bin Yıl, (Çev: D. Ahsen Batur), İstanbul, 2003 ROUX J. P., Moğol İmparatorluğu Tarihi, (Çev: A. Kazancıgil, A. Bereket), İstanbul, 2001. RUDENKO S. İ., Başkurtlar, Çev: R.-İ. Kurban, Konya, 2001. KUUN Comes Geza, Codex Cumanicus, Budapestini, 1880
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kıpçakların neşet ettikleri topraklardan askeri mücadeleler sebebiyle neden ayrıldıkları, Oğuz (Türkmen) toplulukları ile verdiği mücadeleyi kaybettikten sonra hangi bölgelere dağıldıkları; Doğu Avrupa tarihi ile Rusya tarihi üzerinde ne türden tesirler meydana getirerek Slav toplulukları üzerinde oluşturdukları etkiler, geniş coğrafi çevre içinde öğrenciye verilerek askeri-siyasi mücadelelerin ne tür sonuçlar doğurabileceğini öğretmek.
    Dersin İçeriği Kıpçakların Etnik Kökeni ve Diğer Kavimlerle Ayrılma Süreci, Hun ve Göktürk Devleti İçinde Kıpçak Grupları, Roma İmparatorluğu ve Kıpçaklarla İlk Temaslar, Kıpçakların Hıristiyanlaşmaya Başlama Etapları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. -
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster