Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kaynak tanımlama
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Mitolojinin tanımı
|
K2 BÖLÜM 1
|
3
|
Mitin sınıflandırılması
|
K3 BÖLÜM 1
|
4
|
Kozmogonik mitler
|
K4 BÖLÜM 2
|
5
|
Dünyanın ve Evrenin yaratılışıyla ilgili mitler
|
K1 BÖLÜM 2
|
6
|
İlk insan mitlerinin yaratılması
|
K2 BÖLÜM 2
|
7
|
İlk insan mitlerinin yaratılması
|
K2 BÖLÜM 2
|
8
|
Köken mitleri
|
K4 BÖLÜM 3
|
9
|
Köken mitleri
|
K4 BÖLÜM 3
|
10
|
Takvim mitleri
|
K4 BÖLÜM 4
|
11
|
Takvim mitleri
|
K4 BÖLÜM 4
|
12
|
Özel mit kategorileri olarak: Theogonia mitleri (Tanrılar hakkındaki mitler)
|
K1 BÖLÜM 3
|
13
|
Etiyolojik (Kökenli) mitler, Eskatoloji (dünyanın sonu) mitleri, mitlerimi ele almak, kahramanlık mitleri
|
K2 BÖLÜM 3
|
14
|
Etiyolojik (Kökenli) mitler, Eskatoloji (dünyanın sonu) mitleri, mitlerimi ele almak, kahramanlık mitleri
|
K2 BÖLÜM 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Ahmet GÖZLÜ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ahmet Gözlü
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Can. Ş. (2017). Klasik Yunan Mitolojisi, Ötüken Neşriyat. İstanbul.
K2. Hesiodos. (2012). İşler ve Günler Tanrıların Doğuşu. (Çev. Furkan Akderin), SAY Yayınları. İstanbul.
K3. Homeros. (2015). Odysseia. (Çev. Azra Erhat, A. Kadir), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul.
K4. Homeros. (2015). İlyada. (Çev. Azra Erhat, A. Kadir), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. İstanbul.
K5.Conner, N. (2018). Klasik Mitoloji. (Çev. Deniz Candaş), Akılçelen Kitaplar. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Erhat, A. (1989): Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi. İstanbul.
YK2. Buxton, R. (2016). Yunan Mitolojisi, Alfa Yayınları. İstanbul.
YK3. Yörükân, T. (2018). Yunan Mitolojisinde Aşk, Doğu-Batı Yayınları. Ankara.
YK4. Yörükân, T. (2018). Yunan Mitolojisinde Doğu-Batı Bütünleşmesi, Doğu-Batı Yayınları. Ankara
|
Dersin Amacı
|
Dünyadaki mitolojiler hakkında bilgi vermek
|
Dersin İçeriği
|
Mitolojinin tanımı, mitlerin sınıflandırılması, Dünyanın ve Evrenin yaratılması hakkında mitler, Türeyiş mitleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
2
|
Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır.
|
-
|
3
|
Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir.
|
4
|
4
|
Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
5
|
Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
|
-
|
6
|
Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
|
-
|
7
|
Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde)
|
-
|
8
|
Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
|
3
|
9
|
Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
|
-
|