ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ortaçağ Tarihi Kaynakları ve Metodolojisi II TAR502 BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ortaçağ Tarihi Kaynaklarının değerinin ölçülmesini kavrar.
    2-Doğu`da ve Batı`da Ortaçağ Tarihyazımı yöntemlerini açıklar.
    3-Doğu`da ve Batı`da Ortaçağ Tarihyazıcılığı örneklerini tanır.
    4-Doğu`da ve Batı`da Ortaçağ Tarihinin ve Tarihyazımının temel hususiyetlerini kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13452
    Ödevler40520100
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)012020
    Proje60000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 022122
    Toplam İş Yükü(Saat)   236
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,87 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ortaçağ Tarihinin Muasır Kaynakları
    2 Ortaçağ Tarihçileri ve Tarihyazıcılığı
    3 Günümüzde Ortaçağ Tarihyazıcılığı
    4 Günümüzde Ortaçağ Tarihyazıcılığı
    5 Ortaçağ Tarihyazıcılığı Hakkında Yöntemler
    6 Kronolojik Tarih
    7 Kronolojik Tarih: Örnek Metinler
    8 Kronolojik Tarih: Örnek Metinler
    9 Devletler ve Hanedanlar Tarihi
    10 Devletler ve Hanedanlar Tarihi: Örnek Metinler
    11 Olaylara Göre Tarih
    12 Olaylara Göre Tarih: Örnek Metinler
    13 Ortaçağ ile İlgili Ülkemizde Tarihyazımı
    14 Ortaçağ ile İlgili Ülkemizde Tarihyazımı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime DURMAZ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Sayime Durmaz

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ernst Breisach, Tarihyazımı, İstanbul, 2009. Şemseddin Günaltay, İslam Tarihinin Kaynakları, İstanbul, 1991. Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih-Coğrafya Yazıcılığı, İstanbul, 1998. Altan Çetin, Ebru Altan, Ortaçağ Türk Tarihi Ana Kaynakları, İstanbul, 2008. R. Stephen Humpreys, İslam Tarih Metodolojisi, İstanbul, 2004.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Ortaçağ kaynakları konusunda bilgi sahibi olmalarını ve bu kaynakları değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. -
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 4
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır -
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster