ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Avrupada Kilise ve Devlet TAR510 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yüksek Ortaçağ?da para ekonomisinin canlanmasıyla aristokrasiye karşı kurulan hükümdar-şehir işbirliğini analiz eder ve değerlendirir.
    2-Haçlı Seferlerinden sonra Geç ortaçağda şehirlerin siyasal güçlerinin artışının feodal düzeni çözmeye başladığını kavrar.
    3-Yüzyıl savaşının ve Reconquista?nın ulusal krallıkların kurulmasındaki rolünü açıklar ve değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje6015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   223
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,43 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynaklar
    2 Germen Devletleri
    3 Avrupa Düşüncesinin Oluşumu
    4 Frank Krallığı
    5 İstilalar Çağında Avrupa
    6 Kutsal Roma-Germen İmparatorluğu
    7 Haçlı Seferleri Çağında Avrupa
    8 Haçlı Seferleri Çağında Avrupa
    9 Kilisenin İktidar Mücadelesi: Investitura
    10 Feodal Avrupa
    11 Feodal Toplum
    12 Avrupa Kenti ve Burjuvazinin Doğuşu
    13 Ortaçağda Üniversiteler
    14 Yüzyıl Savaşı (1336-1453) ve Reconquista
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime DURMAZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Bartlett Robert, The Making of Europe: Conquest, Colonization and Cultural Change 950-1350, Penguin Books, London 1993 2) Benevolo Leonardo, Avrupa Tarihinde Kentler, (Çev.Nur Nirven), Afa Yay., İstanbul, 1995. 3) Bloch Marc, Feodal Toplum, 2.bs., (Çev. M.Ali Kılıçbay), Gece Yay., Ankara, 1995. 4) Duby Georges, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, 2.bs., (Çev. M.Ali Kılıçbay), İmge Kitabevi, Ankara, 1995. 5) Gibbon Edward, Roma İmparatorluğu?nun Gerileyiş ve Çöküş Tarihi, C.I-III, Çev.A.Baltacıgil, İstanbul, 1984-1988. 6) Guryeviç Aron, Ortaçağ Avrupası?nda Birey, (Çev. İlknur İgan-Zeynep Ülgen), Afa Yay., İstanbul, 1995. 7) Gül Muammer, Orta Çağ Avrupa Tarihi, Bilge Kültür Sanat Yay., İstanbul 2009. 8) Heer Friedrich, The Medieval World: Europe, 1100-1350, London: Weidenfeld & Nicolson, 1990. 9) Hollister C. Warren, Medieval Europe: A Short History, 8th ed., New York: McGraw-Hill, 1998. 10) Pirenne Henri, Ortaçağ Avrupasının Ekonomik ve Sosyal Tarihi, (Çev.Uygur Kocabaşoğlu), Alan Yay., İstanbul, 1983. 11) Pirenne Henri, Ortaçağ Kentleri, Kökenleri ve Ticaretin Canlanması, Çev. Ş.Karadeniz, İletişim Yay., İstanbul, 1982. 12) Şenel Alaeddin, Siyasal Düşünceler Tarihi,Tarih Öncesinde İlkçağda,Ortaçağda ve Yeniçağda Toplum ve Siyasal Düşünüş,6.bs.,Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara,1996
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Roma İmparatorluğu?nun çöküşünden 15. yüzyılın sonuna kadar Ortaçağ Avrupa?sının siyasi ve kültürel tarihi incelenerek, Avrupa?nın oluşumu analiz edilecekt.r
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 3
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 3
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 2
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 4
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) -
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 3
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster